تولید سالانه ۴۰ میلیون لامپ کم مصرف در بانه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه با اشاره به اشتغالزایی بالای واحدهای تولیدی لامپ کم مصرف در این شهرستان، از تولید سالانه ۴۰ میلیون عدد انواع لامپ کم مصرف در بانه خبر داد.

به گزارش کرد پرس، بایز حسینی گفت: در مجموع ۷ واحد تولیدی لامپ کم مصرف در استان کردستان وجود دارد که چهار واحد آن در شهرستان بانه فعال است.

وی بانه را از قطب های مهم تولید لامپ کم مصرف کشور معرفی کرد و با اشاره به اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر در واحدهای تولید لامپ در این شهرستان، افزود: ظرفیت تولید سالانه لامپ در بانه ۴۰ میلیون عدد است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه اظهار کرد: لامپ های تولید شده در بانه شامل انواع ال ای دی، پروژکتور ال ای دی، ریسه شلنگی و چراغ هالوژن است.

حسینی ادامه داد: این واحدها در شرایط کنونی تنها نیاز داخلی را تامین می کنند و با توجه به نیاز داخلی، این محصول به خارج از کشور صادر نمی شود.

وی با اشاره به توانمندی سرمایه گذاری در تولید لامپ کم مصرف، یادآور شد: سرمایه گذاران دیگری نیز برای ایجاد واحدهای تولیدی در بانه اقدام کرده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه بیان کرد: اداره کل صمت با افرادی که بخواهند در زمینه تولید لامپ کم مصرف سرمایه گذاری کنند، همکاری کرده و حمایت لازم را به عمل می آورد.

حسینی با اشاره به این مطلب که شهرستان مرزی بانه در ۲۷۰ کیلومتری غربی سنندج مرکز استان واقع شده، گفت: هم اکنون در شهرک صنعتی بانه ۴ واحد تولید انواع لامپ کم مصرف فعالیت می کنند.

کد خبر 2755365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha