تحویل یک کودک یتیم خانواده‌های داعش به هیئتی از کشور نیوزیلند

سرویس سوریه - یک کودک یتیم از خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه توسط مدیریت خودگردان به هیئتی از دولت نیوزلند تحویل داده شد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق یک کودک یتیم از خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را به هیئتی از دولت نیوزلند تحویل داد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هیئتی به سرپرستی «جیمز مونرو» نماینده سرکنسولگری ویژه دولت نیوزلند از مناطق شمال و شرق سوریه بازدید کرد و توسط «روبل بهو» معاون دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان، «خالد ابراهیم» عضو هیئت اجرایی این دایره و «لانا حسین» نماینده یگان‌های مدافع زنان(YPJ) مورد استقبال قرار گرفتند.

بر اساس اطلاعاتی که وبسایت دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان منتشر کرد، در دیدار صورت گرفته، دو طرف وضعیت سوریه به طور کلی و وضعیت شمال و شرق سوریه را به طور خاص و همچنین موانع سیاسی، اقتصادی، انسانی و موانع موجود در مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

همچنین در این دیدار وضعیت اعضای داعش در زندان‌ها، لزوم محاکمه آنها و وضعیت خانواده‌های آنها در اردوگاه‌ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این دیدار، هیئت مدیریت خودگردان بر اهمیت حمایت نیروهای بین‌المللی از آنها در مقابل مسئلە تهدید اعضای زندانی داعش و خانواده‌های آنها در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه تاکید کرد و این هیئت همچنین اعلام کرد که همکاری با نیوزلند و همه دولت‌هایی که شهروندان و فرزندانشان در مناطق مدیریت خودگردان حضور دارند، ادامه می‌دهند.

در ادامه این دیدار، «جیمز مونرو» سرپرست هیئت نیوزیلندی اعلام کرد که دولت نیوزیلند از فداکاری‌های مدیریت خودگردان در مقابله با داعش و حمایت آنان از شهروندان آگاه است و از همکاری مدیریت خودگردان برای بازگرداندن شهروندان نیوزیلند به کشور خود تشکر کرد.

در پایان این دیدار بر اساس اسنادی رسمی بین مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و دولت نیوزلند، یک کودک یتیم نیوزیلندی از خانواده‌های داعش به هیئت فرستاده دولت نیوزلند تحویل داده شد.

کد خبر 2755336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha