افزایش ٥۱ درصدی ارسال نفت گاز بە نیروگاە سیکل ترکیبی سنندج

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در سال گذشته بیش از ۲۹٤میلیون لیتر ‏نفت گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شده که نسبت به سال ‏‎۱٤۰۰ با رشد ٥۱‏ درصدی همراه ‏بوده است.

به گزارش کرد پرس، جهانبخش ‏نوکانی ضمن تشریح عملکرد و میزان فرآورده های توزیع شده در سطح استان طی سال گذشته، ‏به آغاز عملیات تامین و ذخیره سازی سوخت روستاهای استان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعمال ‏شده در تامین گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه مخصوصا با کاهش دما و اولویت تامین گازطبیعی بخش خانگی، ‏برنامه ریزی شرکت بر تامین و ذخیره سازی مطلوب و به موقع سوخت مورد نیاز نیروگاه متمرکز شد و ‏خوشبختانه باتوجه به روند افزایشی مصرف سوخت مایع نیروگاه با تلاش همکاران شرکت این مهم به نحو ‏احسن انجام پذیرفت.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای این شرکت برای تامین به موقع نیازهای مردم استان در خصوص فرآورده های نفتی، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ ناحیه، دو واحد تأسیسات انبار نفت، ٨٨ جایگاه عرضه فرآورده های نفتی، ٥٤ ‏جایگاه سی ان جی و ۲٦۳ فروشندگی روستایی سوخت موردنیاز مردم استان را تأمین می کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان به اجرای برنامه جمع آوری کارت های اضطراری مازاد درجایگاه های عرضه فرآورده های نفتی در ‏راستای مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی و لزوم استفاده از ‏کارت سوخت شخصی توسط شهروندان اشاره کرد و ادامه داد: کارت شخصی شهروندان هرماه به میزان ٦۰ لیتر ‏بنزین با نرخ اول و ۱٥۰ لیتر نیز با نرخ دوم (۳۰۰۰۰ریال) شارژ می شود که شهروندان می توانند با کارت ‏شخصی خود نسبت به دریافت بنزین با نرخ دوم اقدام و نیازی به کارت اضطراری جایگاه نخواهند داشت.

نوکانی یادآور شد: تمامی کارت های اضطراری مجاری عرضه سوخت جمع آوری نخواهند شد و یک یا دو ‏کارت سوخت جهت شرایط اضطراری، برای افرادی که کارت سوخت شخصی خود را احیانا به همراه ندارند، ‏موجود است.

وی سپس با اشاره اهمیت مصرف گاز مایع و ‏ساماندهی توزیع این فرآورده، از اجرای طرح توزیع الکترونیک گازمایع در استان جهت شناسایی مصرف ‏کنندگان واقعی، مدیریت مصرف و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه این فرآورده خبرداد و خواستار تعامل و ‏همکاری ‏سازمان های متولی مانند جهاد ‏کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و ... در جهت الزام ذینفعان و شرکت ‏های تولیدی زیر ‏مجموعه خود جهت ثبت ‏نام در سامانه درخواست فرآوده های نفتی ‏‏‏http://newtejaratasan.niopdc.ir‏ شد تا نسبت ‏به تامین و توزیع الکترونیکی گازمایع ‏مورد نیاز این ‏شرکت ها نیز اقدام شود.

کد خبر 2755330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha