واکسیناسیون رایگان دام در کردستان آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مایه کوبی جمعیت دامی استان علیه بیماری های بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری آغاز شد و تا سه ماه ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس، مجتبی ورمقانی اظهار کرد: در مدت ۳ ماه دام موجود (دام سبک) و سگ های صاحب دار در تمام روستاهای بالای ۱۰ راس دام در سراسر استان علیه بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز بره و بزغاله و هاری واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه این طرح تا نیمه مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: واکسن وسایر ملزومات این طرح  توسط اداره کل دامپزشکی تامین شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه این سه طرح کاملا رایگان بوده و از دامدار هیج وجهی دریافت نخواهد شد، افزود: در اجرای این طرح  تیم های شبکه دامپزشکی شهرستان های استان و بخش غیردولتی با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد مشارکت دارند و تیم های ویژه ستادی نظارت میدانی بر این طرح ها را بصورت کاملا سرزده انجام خواهند داد.

ورمقانی ادامه داد: در واکسیناسیون بروسلوز اولویت با کانون تب مالت انسانی در پنج سال اخیر از نظر شیوع و در واکسیناسیون طاعون، نواحی اولویت دار مناطقی خواهد بود که سازمان محیط زیست آن نواحی را منطقه حفاظت شده تعریف کرده و همچنین در واکسیناسیون هاری تمام سگ های صاحب دار مناطق روستایی واکسینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات اداره کل دامپزشکی کردستان، بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و هاری تحت کنترل کامل قرار دارد از دامداران و روستاییان خواست که با تیم های اعزامی اداره کل دامپزشکی نهایت همکاری را به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون داشته باشند.

کد خبر 2755329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha