باید جوامع بین‌المللی کشتارجمعی کردها را ژینوساید تلقی کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس دولت اقلیم کردستان ضمن استقبال از وکیل بین‌المللی درباره قربانیان نسل‌کشی کردستان به وی اعلام کرد باید حوامع بین‌المللی جنایت کشتار دسته‌جمعی ملت کرد را ژینوساید تلقی کنند و به نحوی شایسته زیانهای وارد شده به قربانیان را جبران کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، روز شنبه 16 اردیبهشت ماه، مسروربارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان با وکیل آمریکایی گاوریل مایرونی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مایرونی خلاصه‌ای از اقدامات و تلاش‌های خود را در زمینه نمایندگی کردن حقوق هزاران قربانی پدیده ژینوساید(نسل کشی) ارائه داد. نمایندگی کردن قربانیان انفال و بمباران شیمیایی حلبچه و نسل کشی ایزدیها به دست نیروهای تروریستی داعش، از جمله اقداماتی است که به گفته مایرونی، چندین سال است در زمینه این موارد فعالیت می‌کند.
رئیس دولت ضمن قدردانی از تلاش‌های وی گفت:«ملت کردستان در مقابل چندین جنایت جنگی قرار گرفته است جوامع بین‌المللی باید این جنایت‌ها را ژینوساید تلقی کنند و به نحوی شایسته با مبادرت دولت عراق همه‌ی شرکتها و کسانیکه به هر صورتی در بروز این جنایت‌ها نقش داشته‌اند به قربانیان این جنایات غرامت بپردازند.»

کد خبر 2755315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha