دولت به طور مستمر با اوجالان مذاکره می کند

سرویس ترکیه - نماینده AKP مدعی رابطه مستمر دولت AKP با زندان  امرالی شد و گفت به محض این که اوجالان بخواهد مشارکت فعالی در روند صلح داشته باشد، دولت با او بر سر میز مذاکره خواهد نشست.

به گزارش کردپرس، غالب انصاری اوغلو، نماینده سابق حزب عدالت و توسعه (AKP) که این حزب بار دیگر او را برای نامزدی مجلس معرفی کرده است، در سخنانی مدعی شد که دولت نه تنها اخیرا یک هیات را به امرالی فرستاده است، بلکه به طور مداوم با عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) در حال مذاکره است.

اظهارات انصاری اوغلو در حالی مطرح می شود که سرتیتر اخبار هفته گذشته به اعزام هیاتی از سوی دولت AKP به زندان امرالی اختصاص پدیا کرده بود.

انصاری اوغلو در گفتگو با رسانه مدیا اسکوپ، گفت: «دولت به طور مداوم با اوجالان گفتگو می کند. اگر اوجالان بخواهد در روند رسیدن به راه حل برای مسئله کرد مشارکت کند، اگر اوجالان بخواهد در یکپارچگی ترکیه و پایان دادن به این خشونت‌های مسلحانه مشارکت داشته باشد، و همچنین اگر دولت این موضوع را باور کند، این جلسات را ادامه خواهد داد.»

انصاری اوغلو در بخشی دیگر از سخنان خود با متهم کردن حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به به پایان رساندن روند مذاکرات صلح، ادعا کرد: «این دولت نبود، بلکه این HDP بود که اوجالان را به انزوا محکوم کرد. این HDP، خود قندیل است که شرایط این (فرآیند راه حل) را از میان برداشته است... آنها هستند که روند راه حل و نقش اوجالان (در روند حل) را عقیم کردند.»

گفتنی است که دولت AKP، همیشه HDP را به داشتن ارتباط با PKK که پایگاه اصلی آن در کوه های قتدیل در شمال عراق است، متهم می کند. این ادعا بارها از سوی رهبران HDP رد شده است.

صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق HDP در 28 آوریل در مصاحبه ای با روزنامه جمهوریت اعلام کرد که منابعش ملاقات بین اعضای دولت و اوجالان را تایید کرده اند. 

دمیرتاش سپس در یادداشتی در سایت شخصی خود نوشت: «زمانی که حاکمیت نتوانست در امرالی به نتیجه مطلوب خود برسد، فشار و سرکوب علیه کردها را افزایش داد و پس از آن نیز از حزب بدنام هداپار حمایت کرد.»

پیشتر مرال آکشنر رهبر حزب خوب نیز در دوم ماه می مدعی شد که فردی را که از سوی دولت برای مذاکره با اوجالان به زندان امرالی فرستاده شده است، می شناسد و این فرد یک مقام دستگاه قضائی است. آکشنر نام این فرد را فاش نکرد.

کد خبر 2755274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha