آغاز روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در ایران

سرویس ترکیه - روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از روز جمعه ۵ می در سفارت ترکیه در تهران و سرکنسولگری‌های ترکیه در مشهد و تبریز آغاز شد و تا یکشنبه ۷ می ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، «حجابی کرلانگیچ» سفیر ترکیه در ایران روز جمعه پنجم ماه می همزمان با آغاز روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان ترکیه در تهران اظهار داشت که برای شهروندان ترکیه‌ای مقیم ایران سه صندوق رای در سفارت، سرکنسولگری تبریز و مشهد تعیین کردیم تا شهروندان اهل ترکیه بتوانند رای خود را در صندوق بیاندازند.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، کرلانگیچ با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۹۰ ترکیه‌ای مقیم ایران واجد شرایط رای‌دادن هستند، افزود: «از هموطنان ساکن تهران دعوت می‌کنم برای رای دادن به سفارتخانه بیایند.»

وی همچنین اعلام کرد که روند رای‌گیری که از جمعه آغاز شده تا روز یکشنبه ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت و ابراز امیدواری کرد که این روند به خوبی طی شود و مردم به راحتی بتوانند پای صندوق رای بروند.

لازم به ذکر است که مردم ترکیه در تاریخ ۱۴ می ۲۰۲۳ برای انتخاب اعضای پارلمان و رئیس‌جمهور جدید ترکیه به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

کد خبر 2755275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha