استان کردستان مظهر اتحاد و همدلی شیعه و سنی است

استاندار کردستان گفت: استان کردستان مظهر اتحاد و همدلی شیعه و سنی، کرد و ترک و فارس است و با تقدیم ۵۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمنان بیافتد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در سنندج برگزار شد، گفت: استان کردستان و مردم کرد ایرانی ترین اقوام ایران هستند و هر کردی که در هر کجای دنیا است، ریشه ایرانی دارد.

وی اظهار کرد: استان کردستان علیرغم تمام ظرفیت های خدادادی محرومیت هایی را کشیده و به رغم خدمات بی سابقه ای که پس از انقلاب ارائه شده، اما هنوز هم با این محرومیت ها دست و پنجه نرم می کند که امیدواریم در آینده با همدلی و اتحاد بتوان این محرومیت ها را کاهش داد.

استاندار کردستان افزود: استان کردستان مظهر اتحاد و همدلی شیعه و سنی، کرد و ترک و فارس است و با تقدیم ۵۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمنان بیافتد.

زارعی کوشا ادامه داد: کردستان همواره مورد طمع دشمنان بوده اما دشمن شناسی و موقعیت شناسی مردم، دشمنان را ناکام گذاشته و در سال گذشته که شاهد ناآرامی هایی در این استان بودیم، اما مردم کردستان که نقطه اصلی دشمنان بودند، فریب وعده های معاندین را نخوردند.

وی یادآور شد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، جشن های نوروزی، ماه رمضان و عید سعید فطر نشان داد که مردم کردستان پای انقلاب هستند و تمام اینها وظیفه ما را نسبت به گذشته سنگین تر کرده است.

استاندار کردستان بیان کرد: مردم کردستان مطالباتی بسیاری از گذشته دارند، پروژه های بسیاری شروع شده که یا کند پیش می رود و یا متوقف شده، پروژه هایی هست که بیش از ۲ دهه عمر دارند و ما امروز وارث این مشکلات هستیم.

زارعی کوشا گفت: معتقدیم مدیران باید به صورت جهادی پای کار باشند و دولت و نظام نیز نگاه متمرکز و تبعیض مثبتی را برای رفع این محرومیت ها داشته باشند که در این دولت آنها را شاهد بوده ایم.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای کردستان در نظر گرفته شد و در کنار آن نیز اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۷ برابر شد که می تواند جهشی در اتمام پروژه های نیمه تمام ایجاد کند.

استاندار کردستان افزود: امیدواریم این سفر نیز نتایج مثبت و برکاتی برای مردم این استان داشته باشد تا مسیر رشد، توسعه و اعتلا را بیش از گذشته در پیش بگیریم.

زارعی کوشا ادامه داد: کریدور شمال به جنوب، راه آهن سنندج، پروژه های حوزه آب، کشاورزی و ... داریم که امیدواریم با نگاه مثبت دولت بتوانیم هر چه زودتر آنها را به اتمام برسانیم.

کد خبر 2755233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha