جامعه روحانیون به حوزه صلح و سازش ورود کنند/شورای افتای اهل سنت جدی گرفته شود

رئیس قوه قضائیه بر ورود جامعه روحانیون به حوزه صلح و سازش و نقش آفرینی در این حوزه تاکید کرد و گفت: به عنوان رئیس قوه قضائیه هرآنچه در حد توان و ظرفیت در اختیار داشته باشیم را دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در دیدار با علما، ائمه جمعه و جماعت کردستان در سنندج، گفت: اگر فتوای شورای افتا، متقن و شفاف باشد زمینه ساز حل و فصل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی اظهار کرد: شورای افتای اهل تسنن باید از چند جهت خیلی جدی گرفته شود، اینکه چه کسانی در این شورا فعالیت می کنند و فتوایی که از این شورا صادر می شود متقن و شفاف باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کسانی که در این شورا فعالیت می کنند نیاز به ابزار و تجهیزات در مسیر خدمت دارند، افزود: باید ارتباطات مستقیمی برای این شوا ایجاد شود تا بتوانند مسائل و سوالات را مطرح کنند که در این راستا نیاز به ارائه پیشنهاد مشخص هستیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه امروز بسیاری از مسائل وجود دارد که اگر با صلح و سازش انجام شود حتما هم سریع تر و پرخیر و برکت تر از آن است که بخواهد روال را از طریق دادگستری طی کند، ادامه داد: این نه تنها به نفع قوه قضاییه بلکه به نفع طرفین دعوا و کل مردم است چرا که مانع از افزایش ورود پرونده به دستگاه قضا می شود.

وی یادآور شد: خیر و برکتی که در صلح و سازش است در طرح دعوا و تشکیل پرونده در دادگاه نیست هر مقدار بتوانید در این راستا کمک کنید دستگاه قضا همراهی خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه بر ورود جامعه روحانیون به حوزه صلح و سازش و نقش آفرینی در این حوزه تاکید کرد و بیان کرد: به عنوان رییس قوه قضاییه هرآنچه در حد توان و ظرفیت در اختیار داشته باشیم را دریغ نخواهیم کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: امروز وظیفه روحانیت بسیار سنگین تر از مقاطع گذشته است، یک جهت از این است که مردم احکام اسلام و اخلاق اسلام را در عمل و قول ما می بینند ممکن است یک روحانی و یک فرد عادی یک اخلاق داشته باشند ولی فرد روحانی بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب یک توقعاتی دارند خیلی از چیزها را از ما شنیده و انتظار دارند که اجرایی شود، افزود: دشمنان امروز می دانند که روحانیون موثرترین در تقویت دین هستند روی تخریب روحانیت متمرکز شده اند قبلا هم بوده ولی الان منسجم تر عمل می کنند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید براینکه نسبت به شبهاتی که وجود دارد باید با مطالعات و علم آموزی پاسخ بدهیم، اظهار کرد: ما باید با همه اقشار جامعه ارتباطات برقرار کنیم نباید از برخی اقشار فاصله روشی، منشی و تجملاتی بگیریم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: اگر مردم دیدند که ما مسیری را غیر از آنچه مطرح می کنیم دنبال کردیم راه برای شیطنت دشمنان باز خواهد شد ما باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم نهایت تلاش دشمن و شیطلت صفتان این است که بین روحانیت ایجاد شقاق و تفرقه ایجاد کنند.

کد خبر 2755228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha