جبهه مسیحیان لبنان ابتکار مدیریت خودگردان برای حل بحران آوارگان سوری در لبنان را مثبت ارزیابی کرد

سرویس سوریه - جبهه مسیحیان لبنان ابتکار مدیریت خودگردان برای حل بحران آوارگان سوری در لبنان را مثبت ارزیابی کرد و از دولت، نهادها و احزاب لبنان خواست این ابتکار را به طور جدی بررسی کنند.

به گزارش کردپرس، جبهه مسیحیان لبنان با انتشار بیانیه‌ای ابتکار مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه برای حل بحران آوارگان سوری ساکن در لبنان را مثبت ارزیابی کرد و از دولت، نهادها و احزاب لبنان خواست که ابتکار مدیریت خودگردان را به طور جدی بررسی کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه جبهه مسیحیان لبنان، این جبهه از دولت لبنان خواست ابتکار مدیریت خودگردان را جدی گرفته و شروع به مذاکره با سازمان ملل به منظور باز کردن یک کریدور امن بین لبنان و مناطق شمال و شرق سوریه برای انتقال آوارگان کند. همچنین بر سازمان‌های مشکوکی فشار بیاورند که در چارچوب اسکان سوری ها در لبنان و مشارکت دادن آنها در جامعه لبنان، میلیاردها دلار سود کرده‌اند.

این جبهه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که «ابراهیم مراد» دبیرکل جبهه مسیحیان و رئیس حزب اتحاد سریانی‌های جهان اظهار داشته که ابتکار مدیریت خودگردان اولین ابتکار آنها نیست و پیش از آن در سال ۲۰۱۷ نیز ابتکار خودگردان اعلام شد اما توسط دولت، نهادها و احزاب لبنان نادیده گرفته شد. 

مراد همچنین آشکار ساخت که «دکتر سمیر ججه» رهبر حزب نیروهای لبنانی، تنها فردی است که ابتکار مدیریت خودگردان را مثبت ارزیابی کرده و تمام جزئیات آن را با وی در میان و مورد بحث گذاشته و از سوری‌های ساکن در لبنان خواسته تا با عزت به کشور خود بازگردند.

کد خبر 2755200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha