زنان خواستار اختصاص ۵۰%از کرسی‌های پارلمان اقلیم کردستان به آنها شدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ ائتلاف زنان کردستان خواستار اختصاص ۵۰% از کرسی‌های پارلمان به آنها شد و با اعلام این کە اقلیم کردستان نیاز به استفاده از تجربیات زنانه دارد، لایحه قانونی آن را به مجلس تسلیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس؛ روز چهارشنبه 3 ماه می، ائتلاف زنان کردستان با «ریواز فایق» رئیس پارلمان کردستان دیدار کردند و لایحه قانونی خود را به وی تحویل دادند.

ائتلاف زنان کردستان، پس از پایان جلسه خود با رئیس پارلمان در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که در  لایحه تسلیمی خود خواستار اختصاص ۵۰% از کرسی‌های پارلمان به زنان شده‌اند.
در این کنفرانس «بهار علی» بکی از اعضای این ائتلاف اعلام کرد درصد زیادی از زنان روشنفکر و تحصیل کرده هستند. هیچ دلیلی برای تفاوت قائل شدن میان زن و مرد وجود ندارد. مشارکت واقعی زنان ضامن مبارزه با تهدیدات است.
وی همچنین گفت:«در این خصوص قرار است کمپینی برای اجرایی شدن این لایحه تشکیل شود. زمان آن فرا رسیده که از تجربیات زنانه بهره گیری به عمل آید،  اقلیم کردستان به استفاده از تجربیات زنانه دارد ،خوشحالیم که رئیس پارلمان به این لایحه ایمان دارد.»
براساس قانون انتخابات. زنان ۲۵% از اعضای پارلمان را تشکیل می‌دهند در دوره فعلی پارلمان از سه عضو هیئت رئیسه پارلمان یک نفر از معاونین آنها زن هستند.

کد خبر 2755185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha