وضعیت آزادی رسانه ها در ترکیه بسیار بد است

سرویس سوریه - بر اساس شاخص جهانی آزادی مطبوعات در سال ۲۰۲۳، رتبه ترکیه در میان ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۶۵ و وضعیت «بسیار بد» است.

به گزارش کردپرس، گزارشگران بدون مرز(RSF) بر اساس شاخص جهانی آزادی مطبوعات در سال ۲۰۲۳، رتبه ترکیه را در بین ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۶۵ و وضعیت «بسیار بد» اعلام کرد.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، RSF شاخص جهانی آزادی مطبوعات برای سال ۲۰۲۳ را در تاریخ سوم می، روز جهانی آزادی مطبوعات منتشر کرد و بر اساس این شاخص، ترکیه در بین ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۶۵ قرار دارد. 

RSF دلایل پایین بودن امتیاز ترکیه در این رتبه‌بندی را «فشار فزاینده بر روزنامه‌نگاران»، «به ویژه بازداشت گسترده خبرنگاران کرد» و «عواملی اجتماعی تهدید کننده آزادی رسانه‌ها» عنوان کرد.

ترکیه که در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۱۴۹ قرار داشت کە امسال ۱۶ پله سقوط کرد و به یکی از کشورهایی تبدیل شد که بیشترین سیر نزولی را در این شاخص داشته است. در چارچوب این شاخص، وضعیت آزادی مطبوعات در ۳۱ کشور به‌عنوان «بسیار بد»، در ۴۲ کشور «بد»، در ۵۵ کشور «مشکل‌دار» و در ۵۲ کشور «بسیار خوب» یا «خوب» طبقه‌بندی شده است. در این زمینه ترکیه از وضعیت «مشکل‌دار» به رده «بسیار بد» رفت.

کد خبر 2755152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha