خواسته صریح آمریکا از دولت اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه از دولت اقلیم کردستان خواسته است بیش از این « در کوهستان های اقلیم کردستان منتظر حل شدن مسائل (در بغداد) نباشد.»

به گزارش کردپرس، وبسایت خبری آرگوس مدیا از باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که به بغداد سفر کرده، نقل کرد که دولت اقلیم کردستان باید هرچه سریعتر به رفع اختلافات با بغداد پرداخته و مسیر جریان نفت به سمت ترکیه باز شود.

باربارا لیف تاکید کرده است که « اربیل باید اختلافاتش را با بغداد حل کند. این مسئله از طریق رفت و آمدهای مداوم اربیل به بغداد و بغداد به اربیل حل شود.»

او با اشاره به قطع شدن صادرات بیش از 400000 بشکه نفت خام اقلیم کردستان، به دلیل اختلافات میان کردهای عراق و دولت مر کزی این کشور تاکید کرد که «در این عصر و زمانه ما به رشد اقتصادی نیاز داریم؛ ما به بازار پر محصول نیاز داریم. ما نمی خواهیم به بازار شک وارد شود؛ حالا این شک خروج 400000 بشکه نفت خام از بازار باشد یا اختلالات دیگر.»

باربارا لیف افزود: مسئله صدور نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه از آن دسته مسائلی است که نیازمند مذاکرات جدی است.

او با اشاره به شرایط قراراداد موقت امضا شده میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان گفت: امیدواریم که شفافیت در مورد نفت، عایدی آن  و مسائل مالی حاصل شود.

کد خبر 2755134

برچسب‌ها