تورم و نبود امنیت شغلی بزرگترین چالش جامعه کارگری است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان گفت: تورم و افزایش دستمزد کارگران و عدم امنیت شغلی در جامعه کارگری از جمله مباحثی است که دنبال کرده ایم.

به گزارش کرد پرس، سیدشاکر ابراهیمی در سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه های کار و واحدهای نمونه استان کردستان در سنندج، گفت: هفته کار و کارگر فرصتی برای تبیین جایگاه و نقش کارگری باشد.

وی اظهار کرد: مشکلات بخش کارگری را در چنین نشست هایی مطرح کرده ایم و امیدواریم بسترهای لازم برای رفع این مشکلات صورت بگیرد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان افزود: تورم و افزایش دستمزد کارگران و عدم امنیت شغلی در جامعه کارگری از جمله مباحثی است که دنبال کرده ایم.

ابراهیمی ادامه داد: با یک درصد تورم مشکلات جامعه کارگری چند برابر می شود چون همین یک درصد بر تمام زوایای زندگی کارگران و روی سبد معیشت جامعه کارگران تاثیر منفی می گذارد.

وی با بیان اینکه عدم امنیت شغلی برای کارگران از دیگر مشکلاتی است که جامعه کارگری همواره با آن دست به گریبان هستند، یادآور شد: انتظار داریم که مسئولان در حوزه رفاه، افزایش دستمزد و امنیت شغلی کارگران تمام توان خود را به کار بگیرند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان بیان کرد: کارگران ساختمانی بیش از سایر کارگران در معرض آسیب هستند اما متاسفانه مشمول سختی کار نمی شوند و حتی درصد بالای آنها بیمه اجتماعی نیستند.

ابراهیمی با بیان اینکه بیمه رانندگان حمل و نقل و پایانه هم به صورت آزاد و مشمول یارانه دولتی نیست و بار مالی زیادی برای آنها دارد، گفت: در برخی استان ها خانه های مهر فعال است که امیدواریم در این حوزه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی همسان سازی حقوق را از دیگر مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد و اظهار کرد: بزرگترین کارفرمای ما شهرداری است هرچند اقدامات خوبی در حوزه کارگران انجام داده اما انتظار بیشتر داریم.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان افزود: انتخاب مشاورین را در حوزه کار انتخاب و تشکیل کارگروه و کمیته برای بررسی و مشکلات کارگاه های موجود در استان از اقدامات ارزشمند از سوی استاندار کردستان بود.

ابراهیمی از عدم توجه نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به جامعه کارگری استان گلایه کرد و ادامه داد: امروز جامعه کارگران استان انتظار داشتند از سوی یکی از نمایندگان حداقل جلسه و نشستی با تشکل های کارگری برگزار می کردند.

کد خبر 2755068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha