حزب دمکرات کردستان  نفت اقلیم کردستان  را به ارزان ترین قیمت می فروشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی از  رهبران اتحادیه میهنی کردستان ، حزب دمکرات را به فروش نفت اقلیم کردستان به نازلترین قیمت متهم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «تقدم» عراق ، فائق یزیدی  در مصاحبه ای  مطبوعاتی با بیان اینکه  سیطره حزب دمکرات کردستان  بر میادین نفتی کرکوک بخشی از فساد بزرگی است که در پرونده نفتی اقلیم کردستان به ثبت رسیده است ،گفت: قربانیان این فساد  شهروندان  کُرد هستند که از سال 2014 تاکنون  دچار بحران های اقتصادی شده اند.

یزیدی افزود: درخواست از  دادستانی کل عراق  برای بازداشت  آشتی هورامی، وزیر پیشین  منابع طبیعی اقلیم کردستان  و بازخواست مسئولین فساد و همچنین بازخواست  شرکت «کار» موید این است که همه  درآمدهای نفت کرکوک  که بالغ بر 450 هزار بشکه در روز است  و  همچنین نفت اقلیم کردستان که به  حدود یک میلیون بشکه می رسد،  به جیب اعضای فاسد حزب دمکرات  حاکم بر اقلیم می رود.

وی با بیان اینکه  دولت اقلیم کردستان از سال 2017 تا 2022  ،  معادل 15 میلیارد دلار درآمد  بابت صادرات 103 میلیون بشکه نفت به ترکیه داشته  است ،  افزود:  حزب دمکرات کردستان  نفت اقلیم کردستان را  به ارزان ترین قیمت می فروشد.

کد خبر 2754967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha