سرویس ترکیه - پس از بازداشت های گسترده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران کرد، دادگاه تا کنون دستور به زندان افتادن 39 تن از آنها را صادر کرده است.

به گزارش کردپرس، 150 تن از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران کرد که در روزهای اخیر بازداشت شده بودند، در حالی طی مراحل بازجویی و رفتن به دادگاه هستند که از آن میان تنها در طی دو روز حکم زندان 39 تن از از این فعالان سیاسی و روزنامه نگاران صادر شده است.

در میان بازداشتی ها نام فعالان سیاسی کرد، هنرمندان موسیقی و تیاتر، وکلای کرد، روزنامه نگاران روزنامه ینی یاشام، خویبون، و خبرگزاری های ژن نیوز، مزوپوتامیا و روزنامه نگاران مستقل دیده می شود.

گفتنی است، دادگاه کیفری سوم دیاربکر، چند روز پیش دستور بازداشت 216 تن از فعالان سیاسی و هنرمندان و روزنامه نگاران کرد، همچنین وکلا را صادر کرده بود که بر اساس آن نزدیک به 150 نفر از این افراد بازداشت شدند. در حالی که تنها دو هفته به برگزاری انتخابات سرنوشت ساز در ترکیه باقی مانده است، روند بازجویی و به دادگاه رفتن این بازداشتی ها همچنان ادامه دارد. 

در این بازداشت های گسترده آیتن دونمز، نامزد حزب چپ سبز یعنی حزب آلترناتیو حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و  الیف چونگور، نامزد حزب کارگر، یکی از احزاب مؤتلف با HDP نیز بازداشت شدند. دستگیری این افراد در آستانه انتخابات باعث ایجاد واکنش های گسترده در بین رسانه ها و فعالان سیاسی در داخل ترکیه و خارج از این کشور شده است.

کد خبر 2754949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha