۷ هزار واحد مسکن ملی در کردستان در حال ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال برای تمام افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تایید نهایی شده   اند، زمین تامین می شود.

به گزارش کرد پرس، جهانگیر الیاسی گفت: برابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ۶ ماهه اول امسال برای تمام افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تایید نهایی شده اند، زمین تامین می شود.

وی اظهار کرد: برای افراد ثبت نامی تایید شده در طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۵ گروه شامل ساخت توسط دولت، خودمالکی، استیجاری، بافت فرسوده و مسکن روستایی در حال تامین زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: تعهد دولت برای ساخت مسکن در کردستان (ساخت توسط دولت) ۳۶ هزار و ۸۰۰ واحد است که هم اکنون هفت هزار واحد در حال ساخت بوده و برای ۱۳ هزار واحد دیگر نیز زمین تامین شده و در حال تعیین پیمانکار برای آماده سازی و واگذاری است که با این تعداد، واحدهای در حال ساخت به ۲۰ هزار واحد می رسد.

الیاسی از برنامه ریزی برای تامین ۲۱ هزار واحد خبر داد و گفت: به همین منظور مراحل بازنگری طرح جامع شهرها در حال انجام است که به محض بازنگری توافقات لازم انجام می شود.

وی ادامه داد: اکثر اراضی مازاد دستگاه های اجرایی تملک و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و در خصوص بعضی از دستگاه ها همچون مراکز آموزشی که دغدغه هایی برای آینده دارند، مذاکرات اولیه انجام شده و با لحاظ تمام دغدغه ها، اراضی مازاد تملک خواهد شد.

کد خبر 2754861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha