تاکید آمریکا بر ادامه حمایت از نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- مقامات آمریکایی بر ادامه حمایت از نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش تاکید می کنند اما در برابر حملات ترکیه به این نیروها تنها به ابراز مخالفت بسنده می کنند.

به گزارش کردپرس، دو مقام آمریکایی در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون مبارزه با داعش در عراق و سوریه از پیشرفت در مقابله با داعش با کمک نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها خبر دادند. آنها تاکید کردند آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها که آنها را شریک خود می داند، حمایت می کند.

ژنرال متیو مک فرلین، فرمانده نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش به خبرنگاران گفت به لطف تلاش های خود و شرکایمان در سوریه، تحرکات داعش تا حد زیادی کاهش یافته است.

اما ترکیه از سه سال پیش بی وقفه نیروهای کرد سوریه را آماج حملات پهپادی خود قرار داده که منجر به جان باختن دهها نیروی دموکراتیک سوریه شده است. اوایل ماه جاری ترکیه، مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه و نظامیان آمریکایی همراه او را در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه عراق هدف حمله پهپادی قرار داد اما به گفته مقامات آمریکایی کسی در این حملات آسیب ندیده است. یکی از مقامات ارشد پنتاگون در این باره به العربیه گفته است که واشنگتن هنوز مشغول بررسی این حادثه است. او با این حال بر متعهد ماندن کشورش به ادامه حمایت از نیروهای کرد سوریه در جنگ با داعش تاکید کرد.

دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع آمرکیا در خاورمیانه نیز گفت ما مخالف هر گونه اقدامی هستیم که نیروهای دموکراتیک سوریه و ماموریت ضد داعش را به خطر بیاندازد.

او نیز مانند سایر مقامات آمریکایی، بدون نام بردن از ترکیه، تاکید کرد که چنین حملاتی نه تنها جان سربازان آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه را به خطر می اندازد بلکه امنیت و ثبات منطقه را نیز تهدید می کند.

کد خبر 2754838

برچسب‌ها