۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
فعالیت ۵۹ معدن در شهرستان قروه

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه تعداد معادن شهرستان قروه را ۵۹ مورد عنوان کرد و گفت: هم اکنون اکثر این معادن فعال هستند.

به گزارش کرد پرس، مجتبی رستمی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان قروه در بخش معدن، گفت: برند سازی اقلام صادراتی این شهرستان یک نیاز جدی است.

وی افزود: بجز معادن طلا و پوکه و مرمر، معادن کریستال و چینی نیز در این شهرستان وجود دارد، اما به دلیل مقرون به صرفه نبودن، هم اکنون تعدادی از این معادن غیر فعال هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه همچنین تعداد واحدهای صنعتی قروه را نیز ۱۱۷ مورد بیان کرد و اظهار کرد: بیش ۵۸ واحد فعال و ۳۷ واحد نیز نیمه فعال هستند.

رستمی ادامه داد: شهرستان قروه در زمینه انواع سنگ های معدنی و تعدادی از محصولات کشاورزی فعال است و صادرات از این شهرستان به خارج کشور صورت می گیرد.

وی از شهرستان قروه به عنوان بزرگترین تولید کننده پوکه معدنی نام برد و یادآور شد: نبود برند برای این محصول و نیز سایر اقلام صادراتی قروه یک معضل جدی در امر توسعه صادرات است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان قروه را ضروری دانست و بیان کرد: در همین راستا برنامه ریزی لازم به منظور انجام فعالیت هایی در بخش فرآوری سنگ انجام گرفته است.

کد خبر 2754551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha