بحران سوریه بدون گفتگو میان سوری‌ها حل نمی‌شود

سرویس سوریه - «آمنه اوسی» معاون رئیس مشترک شورای اجرایی AANES ضمن اشاره به هدف ترکیه و برخی از کشورهای عربی از نزدیک شدن به دولت سوریه اعلام کرد که بحران سوریه بدون گفتگو میان سوری‌ها حل نمی‌شود.

به گزارش کردپرس، «آمنه اوسی» معاون رئیس مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) اظهار داشت که هدف ترکیه و برخی از کشورهای عربی از نزدیک شدن به دولت سوریه، خارج کردن دولت سوریه از انزوا به جهت برآورده شدن منافع خود است و همچنین اعلام کرد که بحران سوریه بدون گفتگو میان سوری‌ها حل نمی‌شود.

به نوشته وبسایت رسمی مدیریت خودگردان، «آمنه اوسی» معاون رئیس مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان اظهار داشت که ترکیه و برخی کشورهای عربی از وضعیت انسانی موجود در نتیجه وقوع فاجعه زلزله سوء استفاده کردند تا بتوانند انزوای دولت دمشق را از بین ببرند و راه را برای برگزاری جلسات و نشست‌هایی که در خدمت برنامه‌های دولت‌های آنها و بدون توجه به منافع داخلی سوریه هستند هموار کنند.

آمنه اوسی در سخنان خود اعلام کرد: «روسیه با حمایت نظامی و روابط سیاسی خود در طول بحران سوریه اولین حامی بقای دولت دمشق بود. دولت دمشق توانست در چارچوب دولت‌های خاورمیانه حتی با وجود از دست دادن اکثریت خاک خود باقی بماند. راه حل بحران سوریه برای دستیابی به منافع مردم آن است و بحران سوریه بدون گفتگو بین مردم آن حل نمی‌شود.»

اوسی افزود: «نشست‌های اخیر میان وزرای خارجه دمشق، ایران، ترکیه و روسیه به دنبال دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه در چارچوب نشست آستانه است که روسیه به نتایج آن نشست پایبند است تا دولت سوریه را بر اساس برنامه‌هایی که در خدمت منافع آینده روسیه هستند، تشکیل دهد.»

اوسی همچنین خاطرنشان کرد: «از آغاز این اقدامات سیاسی، مدیریت خودگردان موضع صریح خود را در خصوص حل بحران داخلی بدون اجازه به مداخله خارجی بیان کرده است اما قصد دولت دمشق برای راه‌حل جدی نیست و بعید نیست که اهداف و توافقات این نشست‌ها خنثی کردن پروژه مدیریت خودگردان باشد.»

آمنه اوسی در پایان سخنان خود گفت: «همه تلاش می‌کنند با پروژه مدیریت خودگردان که تنها پروژه دموکراتیک در منطقه است، مخالفت کنند و از رسیدن مردم سوریه به افق حل بحران جلوگیری کنند.»

کد خبر 2754490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha