KCK حمله به فرودگاه سلیمانیه را محکوم کرد

سرویس سوریه - کمیته روابط خارجی KCK ضمن محکوم کردن حمله دولت ترکیه به فرودگاه سلیمانیه اعلام کرد که مردم اقلیم کردستان عراق باید موضع لازم را در برابر دولت ترکیه و گروه‌های همکار آن اتخاذ کنند.

به گزارش کردپرس، کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) با انتشار بیانیه‌ای حمله دولت ترکیه به فرودگاه سلیمانیه را به شدت محکوم کرد و اعلام کرد که مردم اقلیم کردستان عراق باید موضع لازم را در برابر دولت ترکیه و گروه‌های همکار آن اتخاذ کنند.

در بیانیه کمیته روابط خارجی KCK که در آژانس خبری فرات منتشر شد، آمده است: «با اعلام آتش‌بس از سوی جنبش ما، دولت ترکیه این بار با همکاری حزب دمکرات کردستان (پارتی) از اقلیم کردستان عراق  برای اهداف خود و حمله استفاده می‌کند. پارتی با نام حکومت اقلیم کردستان عراق در این مرحله به ابزار اصلی حملات ترکیه تبدیل شده است. پارتی در افکار عمومی و حکومت اقلیم کردستان تنها مانده و حامی اقدامات دولت ترکیه شده است و این بار حامی دولت ترکیه برای حمله به فرودگاه سلیمانیه و تهدید مردم غیرنظامی می‌شود. همه کردها این حملات را حمله به موقعیت اقلیم کردستان می‌دانند اما پارتی اقدام دولت ترکیه را موجه می‌داند و دولت ترکیه را برای حملات جدید تشویق می‌کند.»

در ادامه بیانیه کمیته روابط خارجی KCK آمده است: «حمله دولت ترکیه به فرودگاه سلیمانیه در تاریخ ۷ آوریل را به شدت محکوم می‌کنیم و در همین راستا یک بار دیگر اقدام پارتی را در تشویق دولت ترکیه به این حملات محکوم می‌کنیم. در برابر این سیاست همکاری با ترکیه که موقعیت اقلیم کردستان را به دولت ترکیه تحویل می‌دهد، لازم است همه کردها به ویژه کردهای عراق بدون اتلاف وقت با هدف تصمین آزادی و امنیت مردم اقلیم، موضع لازم را اتخاذ کنند.»

در پایان این بیانیه KCK از نیروهای بین‌المللی به ویژه ائتلاف بین‌المللی علیه داعش خواست در برابر حملات دولت ترکیه که قوانین بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و کردها را هدف حمله قرار می‌دهد، موضع لازم را اتخاذ کنند.

کد خبر 2754343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha