ائتلاف کار و آزادی: زمان اقدام فرارسیده است

سرویس سوریه - ائتلاف کار و آزادی با برگزاری نشستی رسانه‌ای ضمن اعلام موضع خود در خصوص انتخابات و متن توافقنامه انتخاباتی اعلام کرد که زمان اقدام فرارسیده است.

به گزارش کردپرس، ائتلاف کار و آزادی با برگزاری نشستی رسانه‌ای در ساختمان اتحادیه املاک آنکارا موضع خود را در خصوص انتخابات و متن توافقنامه انتخاباتی اعلام کرد که زمان اقدام فرا رسیده است.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، در این نشست «ارکان باش» رئیس حزب کارگر ترکیه (TIP) بیان کرد که فعالیت‌های ائتلاف کار و آزادی سطح مهمی را پشت سر گذاشته است و افزود: «وجود ائتلاف کار و آزادی در کشور ما قبل و بعد از انتخابات، تقویت برابری، آزادی، صلح و عدالت و همچنین ایجاد کشوری که در آن همه شهروندان ما بتوانند در آرامش زندگی کنند را بیمه می‌کند.»

ارکان باش همچنین اطلاعات زیر را در رابطه با انتخابات به اشتراک گذاشت: «در ترکیه ۸۷ حوزه انتخابیه وجود دارد، TIP در ۵۲ حوزه انتخاباتی رقابت خواهد کرد.» TIP در ۷ حوزه انتخابیه که حزب دموکراتیک خلق‌ها(HDP) قبلاً نمایندگان پارلمان خود را از آن حوزه‌ها خارج کرده است نیز شرکت خواهد کرد. ما از همه شهروندان خود می‌خواهیم که ائتلاف کار و آزادی را توسعه دهند و آن را تقویت کنند و از آزادی این کشور از دست دولتی دیکتاتوری حمایت کنند. ما با ائتلاف کار و آزادی شروع به فعالیتی می‌کنیم که پیروز آن خواهیم بود.»

«هاکان اوزتورک» رئیس حزب جنبش کارگری(EHP) نیز بیان کرد که ائتلاف کار و آزادی با تلاش فراوان به امروز رسیده و افزود: «ما تلاش خود را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهیم. ما به نام حزب چپ سبز وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهیم شد. ما با اتحاد دولت دیکتاتوری حاکم را سرنگون می‌کنیم. اوزتورک در ادامه سخنان خود گفت: «برای تقویت مجلس باید قدرت سازماندهی شده مردم در مجلس نشان داده شود. برای ایجاد دموکراسی باید برادری و صلح را بین مردم برقرار کرد، باید از طریق مذاکره و گفتگو به دنبال راه‌حل باشیم.»

«ارجمند آکدنیز» رئیس کل حزب کار(EMEP) نیز اظهار داشت که آنها صدای مردم را متحد کردند و افزود: «مسئله‌ای که ما را به هم نزدیک کرد این است که فرزندان این مملکت شب‌ها گرسنه به رختخواب می‌روند. کارگران می‌گویند بیشتر کار می‌کنیم اما فقیرتر می‌شویم، نمی‌توانیم از پس زندگی خود برآییم، نمی‌توانیم صاحب خانه شویم، نمی‌توانیم خرید کنیم». 

آکدنیز ادامه داد: «ما نه به عنوان یک ائتلاف انتخاباتی بلکه به عنوان یک ائتلاف صلح به صحنه آمدیم. ما روز اول ماه مه را به روز تلاش تبدیل خواهیم کرد که در آن میلیون‌ها خواسته مطرح خواهد شد.»

آکدنیز همچنین گفت: «ما با وجود درد زلزله زندگی می‌کنیم. ما عزاداری کردیم و از درد خود آگاهیم. ما درد خود را با هم یکی خواهیم کرد. ما برای پاسخگو ساختن می‌آییم. این انتخابات، انتخاباتی خواهد بود که دولت دیکتاتوری را از بین خواهد برد. ترکیه در صبح روز ۱۵ مه با نوری که به دولت دیکتاتوری پایان داده است از خواب بیدار خواهد شد. ما برای کار، دموکراسی و آزادی می‌آییم. تفاوت ائتلاف کار و آزادی با سایر ائتلاف‌ها در برنامه آن است. ما همه مردم خود را به این فعالیت دعوت می‌کنیم. ما ترکیه‌ای مستقل، دموکراتیک و سکولار می‌خواهیم. ما برای رسیدن به ترکیه‌ای دموکراتیک که در آن مسئله کردها بر اساس حقوق برابر حل شود، فعالیت خود را آغاز کردیم. بدون ائتلاف کار و آزادی نمی‌توان تاریخ جدیدی را نمی‌توان نوشت. ما تاریخ جدیدی را خواهیم نوشت و برای این کار همه را به تلاش دعوت می‌کنیم.»

«باریش کایااغلو»از فدراسیون مجالس سوسیالیست(SMF) نیز تاکید کرد که فرایندی از توسعه اجتماعی، سیاسی و تاریخی در حال وقوع است و افزود: «ما در حال گذراندن فرآیندی هستیم که قوانین آن تعریف شده اند و پویایی‌های اجتماعی آن تغییر کرده است. شک نکنید که ائتلاف کار و آزادی از سنت مبارزه مشترک و اتحاد مبارزه تاریخی خلق‌ها تشکیل شده و این محاصره سیاه را از بین خواهد برد و آن را به قعر تاریخ یعنی همان جایی که شایسته آن است، خواهد فرستاد. تمام حرف‌هایی که لازم بود گفته شود گفته شد. هر بحث به مرحله عمل در آورده شد. ائتلاف کار و آزادی با ایمان به خود حرکت می‌کند.این ائتلاف مصمم است که در ۱۴ مه بیشترین نمایندگی مجلس را با بیشترین تعداد نماینده داشته باشد، برای ما دیگر زمانی برای سخن نمانده ‌و زمان اقدام فرا رسیده است.»

«پریهان کوجا» عضو هیئت سخنگویان حزب آزادی اجتماعی(TOP) نیز بیان کرد که ائتلاف کار و آزادی با یک مسئولیت تاریخی به میدان آمد و گفت: «ما برای ساختن ترکیه‌ای دموکراتیک وارد میدان شدیم. برنامه ای که کشور را از نو آباد کند، یک زندگی جدید و یک جمهوری دموکراتیک و بر اساس کرامت انسان بسازد. از روز اول گفتیم که ما ائتلاف روی میز نیستیم. ما از کوچه‌ها، میدان زندگی و مبارزه آمده‌ایم. ما به شیوه‌ای قوی می‌جنگیم. ائتلاف کار و آزادی، ائتلاف کارگران، زنان، کردها، علویان و مستضعفان است. تنها جایگزین برای نجات جامعه است. دولت ترکیه را به قعر تاریخ خواهیم فرستاد. ما نظام ریاستی را نابود خواهیم کرد. ما با هم در ۱۴ ماه می برنده خواهیم شد. باشد که راه ما استوار باشد.»

در پایان «میتهاچات سانچار» رئیس مشترک HDP نیز گفت: «ما در دوره‌ای از عمیق‌ترین بحران‌ها در تاریخ کشور زندگی می کنیم. نیاز به ایجاد یک اتحاد گسترده و یک تلاش دموکراتیک برای خروج از این دوران برای همه ما ضروری است. ائتلاف کار و آزادی با تصمیمات به میدان رقابت انتخاباتی آمد. هدف ما این است که با اراده مظلومان که حقوق آنان پایمال می‌شود و انکار می‌شوند یک احیای جدید را آغاز کنیم. هدف ما نابودی این حاکمیت و تغییر این نظام است. ما در قرن جدید از راه سوم یک جمهوری دموکراتیک را خواهیم ساخت.

در ادامه «میتهاچات سانچار» اعلام کرد: «ما با سیاست‌ها و برنامه‌های مردمی که مشکلات موجود را حل کند به میدان می‌آییم. ما آمده ایم تا این تاریکی را از بین ببریم. در خصوص این مسئله اراده ما قوی و مصمم است. باید بگوییم که تنها با حضور ما می‌توان با سیاست‌های تغییر دموکراتیک، جنگ، دروغ و غارت پایان داد و صلح و عدالت را در ترکیه محقق کرد. هیچ کس شک نکند که ما با هم پیروز خواهیم شد. بگذار راه ما باز باشد، ما برای تغییر آمده ایم. ما آمده ایم تا با هم برنده شویم."

کد خبر 2754335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha