سفر لاوروف به ترکیه به منظور گفتگو برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه

سرویس سوریه - روزنامه شرق‌الوسط صبح امروز در مطلبی به سفر سرگئی لاوروف به ترکیه به منظور گفتگو بر سر فرایند عادی‌سازی روابط دمشق و آنکارا پرداخت.

به گزارش کردپرس، روزنامه «شرق الاوسط» صبح امروز در مطلبی در خصوص سفر سرگئی لاوروف به ترکیه نوشت که روز گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برای مسئله عادی سازی روابط ترکیه و سوریه به ترکیه سفر کرده است و این سفر به دعوت «مولود چاووش اوغلو »همتای ترک وی انجام شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در روزنامه شرق‌الوسط اشاره شد که پس از گذشت دو روز از برگزاری نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مسکو، این سفر به منظور بررسی فرایند عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق انجام می شود.

مسئله سوریه و فرایند عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق از موضوعات اصلی سفر لاوروف به ترکیه است. با وجود اینکه در نشست چهارجانبه مسکو هیچ تغییری در موضع تند دمشق در خصوص خروج نیروهای ترکیه از شمال سوریه رخ نداد، اما آنچه که نشان داده شد این است که آنها تمام خواسته‌های خود را روی میز می‌گذارند تا بتوانند به توافق برسند.

کد خبر 2754288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha