سلیمان سویلو شمار تلفات زمین لرزه های اخیر را 50 هزار و 400 تن اعلام کرد

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه شمار تلفات زمین لرزه را بیش از 50 هزار اعلام کرد و مدعی نادرست بودن اخباری شد که از پنهانگاری در اعلام آمار درست جان باختگان خبر می دهند.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، در گفتگو با شبکه CNN ترکی، از افزایش تلفات جانی در زمین لرزه های مرعش و آنتپ به 50 هزار و 399 نفر خبر داد. او اخباری را که مدعی پنهان کاری در اعلام شمار دقیق جان باختگان هستند، نادرست دانست.

سویلو در این مصاحبه اعلام کرد که تحقیقات برای شناسایی هویت جانباختگان ادامه دارد و آمار تلفات این زمین لرزه ها همچنان در حال به روز شدن است. 

روزنامه جمهوریت با انعکاس این مصاحبه نوشت: «در حالی که بیش از 50 هزار شهروند در این زمین لرزه جان خود را از دست داده و هزاران تن بی خانمان شده اند، این که مقامات حزب عدالت و توسعه (AKP) این زمین لرزه را «فاجعه قرن» نامیده اند، تلاش آنها را برای شانه خالی کردن از مسئولیت شان نشان می دهد.»

گفتنی است، در حالی دو ماه از زمین لرزه های فاجعه بار در 11 استان ترکیه می گذرد، سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه (آفاد) به تازگی 6 استان دیگر، یعنی بینگل، قیصریه، ماردین، درسیم، نیغده و باتمان را نیز به عنوان استان های آسیب دیده از زمین لرزه اعلام کرده است.

پیش از این پروفسور اُوگون احمد ارجان استاد ژئوفیزیک دانشگاه فنی استانبول و متخصص زلزله شناسی، در همان اولین روزهای وقع زمین لرزه، با محاسبه تقریبی شمار شهروندانی که در خانه های ویران شده ساکن بوده اند، از احتمال زیر آوار ماندن 200 هزار شهروند خبر داده بود. از دیگر سو، فعالان سیاسی به ویژه فعالان سیاسی کرد که از ساعت های اولیه وقوع زمین لرزه ها در استان های زلزله زده حضور داشته اند، اعتقاد دارند که شمار جان باختگان و زیر آوار مانده ها را باید چیزی در حدود 300 هزار تن دانست. وزیر کشور ترکیه در حالی از رقم 50 هزار جان باخته سخن می گوید که هنوز بسیاری از خانواده ها در حال پیگیری خبری از بستگان زیر آوار مانده خود هستند و شمار زیادی از  افراد هنوز مفقودند. 

کد خبر 2754226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha