ما از جنگ و درگیری به تنگ آمده ایم/بساط تبعیض را برخواهم چید

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو به همراه شهردار استانبول برای برگزاری میتینگ انتخاباتی به ترابزون سفر کردند.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از ائتلاف اپوزیسیون، به همراه اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) برای شرکت در میتینگ تبلیغاتی راهی ترابزون شدند.

قلیچدار اوغلو در این سفر که با استقبال شمار زیادی از مردم این استان همراه بود، با تاکید بر اتحاد بین احزاب اپوزیسیون گفت که هدف این احزاب از گرد هم آمدن، به ارمغان آوردن عدالت در کشور است.

قلیچدار اوغلو با انتقاد از سیاست های اقتصادی احزاب حاکم بر ترکیه در حوزه تجارت خارجی گفت: «با وجود ادعای ملیت گرایی از سوی دولت AKP-MHP همه معاملات خارجی با ارز های دلار و یورو انجام می شوند. آنها از کدام ملیت گرایی سخن می گویند؟ من قول می دهم که همه معاملات خارجی را با ارز ملی (لیر) به انجام خواهیم رساند.»

او افزود: «ملی گرایی واقعی یعنی احترام به ارزش پول ملی کشور.»

رقیب سرسخت اردوغان، در ادامه سخنان خود با انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه دولت ترکیه گفت: «این کشور نیاز به اتحاد دارد. این کشور نیاز به برقراری صلح دارد. این کشور به همبستگی مردم و در آغوش گرفتن یکدیگر دارد. ما از دعوا و درگیری در این کشور به تنگ آمده ایم. من به مردم ترابزون قول می دهم، به ترکیه قول می دهم که به تبعیض پایان خواهم داد. ما با هم متحد می شویم و با هم ترکیه زیبا را از نو خواهیم ساخت.»

قلیچدار اوغلو با اشاره به گم شدن پول های بیت المال، گفت: «در این کشور پول برای اربابان تجارت مواد مخدر، هلدینگ های شریک حکومت، و تامین هرگونه رفاه در کاخ های ریاست جمهوری وجود دارد اما پول برای بازنشستگان نیست. من آن 418 میلیارد دلار را به جیب ملت باز خواهم گرداند.»

در این سفر پیراهن شماره 13 باشگاه ترابزون اسپور از سوی این باشگاه به کمال قلیچدار اوغلو داده شد. قلیچدار اوغلو و امام اوغلو همچنین با رفتن به مزار احمد سوآد بازیکن و چهره مشهور باشگاه ترابزون اسپور به این فرد ادای احترام کردند.»

کد خبر 2754179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha