جوابیه دبیرخانه مناسب سازی قروه به گزارش کردپرس

سرویس کردستان- دبیرخانه مناسب سازی قروه در واکنش به گزارش انتقادی کردپرس در خصوص کسب رتبه آخر این شهر برای مناسب سازی ادارات دولتی؛ جوابیه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از انتشار گزارش کردپرس با عنوان «پای لنگ مناسب سازی در قروه/شهر بدون مانع آخر شد!» که در آن به کسب رتبه آخر قروه در مناسب سازی ادارات دولتی در جشنواره رجایی اشاره شده بود؛ دبیرخانه مناسب سازی قروه جوابیه ای را در همین زمینه به این خبرگزاری ارسال کرده است.  

متن جوابیه به شرح زیر است:

در خصوص گزارش خبرگزاری کردپرس در مورد مناسب سازی شهر قروه با تیتر "پای لنگ مناسب سازی در قروه" به تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۲، لازم است چند نکته توضیح داده شود:

نکته اول: در خصوص بخش دوم تیتر گزارش با عنوان "شهر بدون مانع آخر شد"  لازم است توضیح داده شود این آمار و گزارش مربوط به پروژه شهر بدون مانع نبوده و پروژه شهر بدون مانع کمتر از یک سال از ابلاغ آن گذشته و دبیرخانه مناسب سازی شهرستان بلافاصله پس از ابلاغ خبر انتخاب شدن قروه به عنوان شهر بدون مانع، در فرمانداری تشکیل جلسه و دبیرخانه شهر بدون مانع را در خرداد ١٤٠٠ تشکیل داده و تمامی موانع و مشکلات سطح شهر را احصاء و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نوشته شده که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار ازسوی وزارت کشور در حاضر مسکوت مانده است.

 نکته دوم: که در گزارش اشتباه عنوان شده این است که شهرستان قروه در مناسب ‌سازی آخر نشده چون مناسب سازی مربوط به تمامی اماکن دولتی و عمومی و معابر سطح شهرها بوده و آمار ارائه شده مربوط به جشنواره شهید رجایی است که این جشنواره فقط مربوط به ادارات دولتی بوده و آمار و  ارزیابی ارائه شده در کارگاه مناسب سازی استان مربوط به سال ١٣٩٩ هست که شاخص دارای ۲۰ امتیاز است و ادارات دولتی در کل کشور زیاد شاخص را جدی نمی‌گرفتند در حالی که هنوز تحلیل سال ۱۴۰۰ که امتیاز این شاخص به ۵٠ امتیاز ارتقا یافته و مطمئناً از سوی ادارات خیلی جدی تر گرفته شده، هنوز از سوی دبیرخانه مناسب سازی کشور اعلام نشده و ارزیابی سال ۱۴۰۱ هم هنوز انجام نشده و در بهار ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. شایان ذکر است در نشست چهارم ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی مصوب گردیده فرمانداری در کمیته برنامه ریزی به اداراتی که تاکنون مناسب سازی انجام نداده اند از محل اعتبارات تملک و دارایی اعتباری اختصاص دهد تا آن ادارات مناسب سازی انجام دهند.

نکته سوم: که به نقل از مسئول دبیرخانه مناسب سازی استان در گزارش اعلام شده، "مصوبات دبیرخانه مناسب سازی اجرایی نمی شوند" این اجرا نشدن مصوبات فقط مربوط به شهرستان نبوده و به کل استان و حتی کشور مربوط می شود.

نکته چهارم: در خصوص نقل قول دیگری از سوی مسئول دبیرخانه استان که "در سال کمترین طرح ساخت و ساز ارسالی به دبیرخانه مربوط به قروه هست" اشتباه بوده و کاملاً برعکس است.

نکته پنجم: اما نکته مهم تر و پایانی اینکه در گزارش از بی توجهی فرمانداری و مجموعه جدید فرمانداری به امر مناسب سازی گفته شده کاملاً مغایر با نظر دبیرخانه مناسب سازی است. چرا که در سال گذشته طبق آمار و مستندات دبیرخانه مناسب سازی قروه با همکاری فرمانداری که ریاست جلسات هم بر عهده شخص فرماندار و یا معاون عمرانی فرماندار است ٧ جلسه کمیته تخصصی، فنی و فرهنگی مناسب سازی و ٣ جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان و ٢ جلسه دبیرخانه شهر بدون مانع را برگزار کرده که باتوجه به وضعیت امنیتی و برودت هوای استان در ٦ ماهه آخر سال، این عملکرد بی سابقه و کاملاً متناسب با دستورالعمل دبیرخانه مناسب سازی کشور بوده و لذا مجموعه فرمانداری کاملاً در این خصوص جدیت داشته و هیچ گونه کوتاهی در این خصوص نداشته است./

دبیرخانه مناسب سازی قروه

کد خبر 2754163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha