حل بحران سوریه تنها از طریق گفتگوهای داخلی امکان‌پذیر است

سرویس سوریه - حمدان العبید معاون شورای اجرایی مدیریت خودگردان ضمن اشاره به تلاش‌ کشورها برای عادی‌سازی روابط با دولت دمشق اظهار داشت که این تحولات در خدمت منافع مردم سوریه و حل بحران نیست و باید برای حل بحران سوریه گفتکو صورت بگیرد.

به گزارش کردپرس، حمدان العبید معاون شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، ضمن اشاره به تلاش‌ کشورها برای عادی‌سازی روابط با دولت دمشق اظهار داشت که این تحولات در خدمت منافع مردم سوریه و حل مناقشه نیست و وی خواستار گفتگو برای حل بحران در سوریه شد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «حمدان العبید» معاون شورای اجرایی مدیریت خودگردان، موضع مدیریت خودگردان در خصوص تحولات سیاسی خاورمیانه و سوریه و تأثیر این تحولات بر حل بحران و وضعیت سوریه را ارزیابی کرد.  

حمدان العبید به تلاش‌های منطقه‌ای و عربی برای عادی‌سازی روابط با دولت دمشق اشاره کرد و گفت: «هرچه این تحولات در راستای منافع دولت دمشق و نیروهای درگیر در سوریه باشد از منافع مردم سوریه و حل بحران سوریه بیشتر فاصله می‌گیرد».

العبید ادامه داد: «اتحادیه عرب و کشورهای منطقه و طرف‌های درگیر در سوریه به جای بازگشت به روابط با بشار اسد، باید یک موضع مشترک بر اساس ابتکار اردن که برای حل بحران در سوریه به دولت دمشق ارائه داده بود  و همچنین موضعی بر طبق قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد در پیش بگیرند.»

العبید در مورد موضع مدیریت خودگردان گفت: «موضع مدیریت خودگردان در مورد درگیری سوریه همان موضع قبل است، بحران از طریق گفتگوهای سوری-سوری حل می شود و مدیریت خودگردان همیشه خواستار گفتگو است اما دولت دمشق مانع حل بحران شده است.»

حمدان العببد با بیان اینکه مدیریت خودگردان از اتحاد مردم و سرزمین سوریه دفاع می‌کند، افزود: «مدیریت خودگردان خواستار نشستن بر سر میز گفتگو است تا درگیری در سوریه بر اساس قانونی اساسی که حقوق همه را به رسمیت بشناسد و موجودیت هیچکس را انکار نکند حل شود».

حمدان العبید در پایان درباره موضع مدیریت خودگردان در قبال مداخلات خارجی در سوریه گفت: «ما از ابتدا سه قضیه مداخلات خارجی، تقسیم سوریه و جنگ داخلی را قبول نداریم. مدیریت خودگردان پافشاری می‌کند که راه‌حل‌های ارائه‌شده برای بحران سوریه باید بر اساس اتحاد سرزمین و مردم سوریه باشد. باید یک قانون اساسی برای همه مردم سوریه وجود داشته باشد.»

کد خبر 2754037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha