هشدار انستیتو استراتفور درباره آینده صنعت نفت و گاز اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- انستیتو استراتفور پیش بینی کرد بعد از پیروزی بغداد در پرونده صدور نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه و توقف آن، بغداد در مرحله بعدی ممکن است منابع نفت و گاز اقلیم کردستان را تحت کنترل خود قرار دهد.

به گزارش کردپرس، اعلام برنده شدن در پرونده شکایت دولت مرکزی عراق از ترکیه به خاطر صدور خودسرانه نفت اقلیم کردستان، باعث متوقف شدن تولید نفت در این منطقه شده است زیرا مخازن ذخیره نفت در اقلیم کردستان پر شده و چشم انداز مثبتی هم در مورد از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به ترکیه دیده نمی شود.

انستیتو استراتفور برنده شدن عراق در این پرونده را دارای پیامدهای بسیار منفی برای اقلیم کردستان عراق دانسته است. استراتفور پیش بینس کرده است که عراق در مرحله بعدی بتواند کنترل کامل ذخایر نفت و گاز اقلیم کردستان عراق را در اختیار بگیرد.

این موسسه هشدار داده است در صورتی که بغداد کنترل کامل صنعت نفت و گاز اقلیم کردستان را در دست بگیرد احزاب حاکم اقلیم کردستان، بویژه حزب دموکرات کردستان عراق که کنترل صنعت نفت و گاز را در حال حاضر در دست دارد، ممکن است با شکست سختی در انتخابات آینده روبرو شوند.

اما این موسسه جنبه مثبت حکم دیوان داوری بین المللی مالی در پاریس به نفع بغداد را ایجاد شفافیت در روند فروش نفت اقلیم کردستان عنوان کرده است.

کد خبر 2754009

برچسب‌ها