مجلس سوریه دموکراتیک خواستار ایفای نقش قبایل منطقه در راه حل سیاسی شد

سرویس سوریه - MSD با برگزاری نشستی در رقه خواستار ایفای نقش قبایل سوریه در راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه شد.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) با برگزاری نشستی در رقه خواستار ایفای نقش قبایل سوریه در دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه شد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، اعضای شاخه مناطق آزاد شده MSD، بزرگان قبایل محلی و بسیاری از سیاستمداران رقه در این نشست باعنوان «نقش سیاسی قبایل در آینده سوریه» شرکت کردند.

در این نشست «حسن محمد علی رحمون» یکی از اعضای دفتر رسانه‌ای MSD به سخنرانی پرداخت و از کشته‌شدگان کشتار جندرس یاد کرد و افزود: «امروز در خصوص نقش قبایل مناطق شمال و شرق سوریه در راه‌حل سیاسی و آینده سوریه گرد هم آمده‌ایم.»

محمدعلی گفت: «باید خوب فکر کنیم. زیرا ما بخشی از معادله سوریه و راه‌حل سیاسی برای بحران آن هستیم. اما با توجه به شرایط کنونی باید با کمک قبایل منطقه قویتر و با تصمیماتی بهتر در این معادله سهیم شویم.»

بزرگان قبایل حاضر در این نشست بر ضرورت تقویت نقش قبایل و ایجاد کمیته‌های بزرگان قبایل به منظور ایجاد رابطه با کشورهای عربی دارای ویژگی‌های قبیله‌ای مانند اردن، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و عراق و استفاده از تجارب اردن و استفاده از آن جهت منافع مردم سوریه تاکید کردند.

پس از پایان ارزیابی‌ها «حسن محمد علی» اظهار داشت که هر مجلس بزرگان قبایل باید جلسه خاص خود را برگزار کند، نظرات خود را در مورد مدیریت خودگردان ارزیابی کند و به محل لازم گزارش دهد، با فساد مبارزه کند و نقش قبایل سوریه را در سطح کشورهای عربی ایفا کند.

محمدعلی در پایان گفت: «ما در حال گذراندن فرایندی از سرنوشت و موجودیت خود هستیم. ما با اراده مردم خود در سوریه و شمال و شرق سوریه، سرنوشت خود را تعیین خواهیم کرد و مشکلات خود را با دولت سوریه حل خواهیم کرد.»

کد خبر 2753988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha