کشتار جندرس ادامه مجموعه اقدامات دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از آغاز تصرف عفرین است

سرویس سوریه - چندین سیاستمدار و عضو احزاب سیاسی شمال و شرق سوریه در خصوص کشته شدن چهار غیرنظامی در شب نوروز توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه ضمن بیان اینکه کشتار جندرس در ادامه مجموعه‌ای از اقدامات تصرف‌کنندگان خاک عفرین علیه ساکنان آن است افزودند که نیروهای بین‌المللی مسئول این کشتار هستند.

‌بە گزارش کردپرس، چندین سیاستمدار و عضو احزاب سیاسی مناطق شمال و شرق سوریه درمورد کشته‌شدن چهار غیرنظامی در شهر جندرس عفرین در شب نوروز ضمن بیان اینکه کشتار جندرس در ادامه مجموعه‌ای از اقدامات تصرف‌کنندگان خاک عفرین علیه ساکنان آن است افزودند که نیروهای بین‌المللی مسئول این کشتار هستند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «لقمان احمی» رئیس مشترک حزب سبز دموکراتیک اقدامات دولت ترکیه را محکوم کرد و گفت: «برای این کشتار، استفاده از مفهوم کشتار به تنهایی صحیح نیست، زیرا این کشتار در ادامه مجموعه‌ای از جنایت‌هایی است که دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از آغاز تصرف عفرین تاکنون انجام داده‌اند.»

لقمان احمی گفت تا زمانی که تصرف عفرین پایان نیابد، کشتار، قتل‌عام فرهنگی و تغییر بافت جمعیتی عفرین ادامه خواهد داشت.

احمی همچنین از نهادها و تشکل‌های بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به وظایف خود عمل کنند و به تصرف عفرین توسط ترکیه پایان دهند و آوارگان را به سرزمین‌های خود بازگردانند.

همچنین «عدنان ایزو» عضو حزب محافظه‌کار دموکراتیک نیز گفت: «نیروهای بین المللی مسئول ادامه اقدامات وحشیانه دولت ترکیه علیه مردم شمال و شرق سوریه هستند.»

«حیفا محمود»نماینده حزب مدرن و دمکراتیک سوریه نیز هدف دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن را از کشتار جندرس، خاموش کردن مشعل آزادی و شکست مقاومت مردم منطقه دانست.

حیفا محمود همچنین گفت: «برای دستیابی به موفقیت و پایان دادن به تصرف عفرین توسط ترکیه، مبارزه مردم باید تشدید شود.»

لازم به ذکر است، در شب نوروز به این علت که خانواده ها در جندرس عفرین آتش نوروز روشن کردند، شبه‌نظامیان «احرارالشرقیه» وابسته به دولت ترکیه به آنها حمله کردند و در نتیجه چهار نفر کشته و سه نفر نیز مجروح شدند.

کد خبر 2753833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha