برگزاری تظاهرات در عفرین پس از کشته شدن چهار تن در شب نوروز توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه

سرویس سوریه - مردم ساکن کانتون عفرین پس از کشته‌شدن چهار شهروندتوسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در ناحیه جندرس تجمعات اعتراضی برگزار کردند و خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از عفرین شدند.

به گزارش کردپرس، پس از کشته شدن چهار شهروند توسط شبه‌نظامیان «احرارالشرقیه» وابسته به ترکیه در ناحیه «جندرس» کانتون عفرین تظاهرات علیه این شبه‌نظامیان در شهرهای کانتون عفرین برگزار شد و مردم در این تظاهرات‌ خواستار خروج ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از عفرین شدند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، در شب نوروز به این علت که خانواده پیشمرگ‌ها در جندرس آتش نوروز روشن کردند، شبه‌نظامیان «احرارالشرقیه» به این خانواده‌ها حمله کردند و در نتیجه چهار نفر از آنها کشته شده و سه نفر نیز مجروح شدند.

پس از این حادثه افراد جانباخته و مجروحین به بیمارستان نظامی عفرین منتقل شدند اما بیمارستان از مداوای مجروحین خودداری کرد و در نتیجه خانواده‌ها مجروحین را به بیمارستانی در شهرک «اتمه» در شمال ادلب که تحت کنترل هیئت‌تحریرالشام «جبهه‌النصره سابق» است منتقل کردند.

پس از کشته‌شدن این افراد، مردم این منطقه در تجمعاتی اعتراضی در شهرهای عفرین، راجو، شیه، شرا، شراوا، بلبل، مابتا و جندرس به خیابان‌ها رفتند و علیه دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در منطقه تظاهرات کردند.

معترضان در این تجمعات خواستار خروج دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از کانتون عفرین شدند و همچنین اعلام کردند که تا مجازات عاملان این کشتار، مراسم تشییع جنازه جانباختگان را برگزار نمی‌کنند.

در حین تظاهرات، ساکنین خارجی عفرین و خانواده‌ شبه‌نظامیان در جندرس به تظاهرات‌کنندگان حمله کردند و به آنها اجازه ادامه تظاهرات را ندادند. برخی از شبه‌نظامیان نیز برای سرپوش نهادن به اقدام خود در جندرس، جشن نوروز را برپا کردند و ساکنان را به شرکت در آن فراخواندند.

همچنین منابع ویژه هاوار در جندرس اظهار داشتند که پلیس نظامی عفرین اعلام کرده که عاملان قتل عام را دستگیر کرده است در حالی که دستگیر شده‌ها عاملان واقعی این حادثه نیستند.

کد خبر 2753791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha