بازارچه های مرزی کردستان بازگشایی می شوند

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: با رفع مشکلات جزئی که وجود دارد در آینده نزدیک شاهد بازگشایی بازارچه های مرزی کردستان برای تسهیل در معیشت مرزنشیان خواهیم بود.

به گزارش کرد پرس، سردار احمدعلی گودرزی در نشست صمیمانه با مرزبانان و مرزنشینان و بازدید از یگان های مرزی شهرستان بانه، گفت: در سفر کاری که به شهرهای مرزی ارومیه، خوی، پیرانشهر و سردشت در آذربایجان غربی و شهرستان بانه در کردستان داشتم شاهد وجود امنیت پایدار در مرزهای غرب و شمال غرب کشور بودیم.

وی به اقتدار و آمادگی مرزبانی در حراست از مرزهای کشور و وجود امنیت پایدار در مرزهای ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز وجود تصویر شهدای مرزبانی در جمع مرزبانان تداعی کننده رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای بنده بود که آن مردان بی ادعا به دور از خانواده خود در کنار همرزمان خود و تصاویر شهدا برای اعتلای ایران اسلامی دعا می کردند.

فرمانده مرزبانی فراجا به شعار نوروزی امسال فراجا، با عنوان« نوروز متفاوت با مرزبانی حرفه ای و مقتدر» اشاره کرد و اظهار کرد: نوروز امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان حال و هوای معنوی خاصی دارد.

سردار گودرزی ادامه داد: امیدواریم امسال شاهد سالی نیکو و پر از شادی و اقتدار برای ملت عزیز ایران باشیم و با تلاش جهادی مسئولان و همدلی و همراهی مردم از مشکلات عبور کنیم.

وی یادآور شد: هوشمندسازی با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و ارتقای ضریب امنیت مرزها و توان عملیاتی و آموزشی مرزبانان جزو اصلی ترین برنامه های امسال مرزبانی است و تمام توان خود را در راستای تحقق این مهم بکار خواهیم گرفت.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه توجه به مطالبات مرزنشینان از دیگر ماموریت های مهم مرزبانی در راستای حفظ هرچه بیشتر امنیت پایدار مرزهای کشور است، بیان کرد: با جدیت روی دو مولفه مهم هوشمندسازی با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و توجه به مطالبات مرزنشینان متمرکز خواهیم شد.

سردار گودرزی فراجا همچنین ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات جزیی که وجود دارد در آینده نزدیک شاهد بازگشایی بازارچه های مرزی کردستان برای تسهیل در معیشت مرزنشیان باشیم و گفت: یکی از افتخارات مهم مرزبانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که پایگاه مردمی دارد.

وی افزود: در همین  راستا در طول سال و به طور مستمر در اقصی نقاط مرزهای کشور با مرزنشینان، معتمدان و روحانیون مناطق مرزی که مرزیاران افتخاری مرزبانی هستند جلسات و نشست هایی برگزار می کنیم.

کد خبر 2753754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha