بازداشت زینب دورگوت خبرنگار افشاگر کرد در جزیر شرناخ

سرویس ترکیه - زینب دورگوت، خبرنگار جوان کُرد، و افشاگر پرونده های کشته شدن غیر نظامیان کُرد توسط نیروهای نظامی در کردستان ترکیه، بازداشت شد.

به گزارش کردپرس، زینب دورگوت خبرنگار جوان کُرد ساکن جزیر شرناخ، از دو روز پیش تا کنون به دلایل نامعلوم بازداشت شده است.

به نوشته مزوپوتامیا، پلیس ضد ترور ترکیه، با حمله بامدادی به خانه زینب دورگوت، به دلیل نامعلومی او را بازداشت کرده و به بازداشتگاه اداره امنیت شرناخ منتقل کرد. نیروهای پلیس اجازه ندادند دورگوت تا چند ساعت با وکیل خود ملاقات و گفتگو کند.

وکیل دورگوت شب گذشته پس از دیدار با او اعلام کرد که حال او خوب است و روند بازجویی او هنوز آغاز نشده است. وکیل دورگوت همچنین اعلام کرد که دادستانی پرونده دورگوت را محرمانه اعلام کرده است و به همین دلیل حتی وکیل او نیز نتوانسته اطلاعاتی درباره پرونده او به دست بیاورد. به احتمال زیاد روند بازجویی دورگوت امروز آغاز خواهد شد.

زینب دورگوت خبرنگار جوان اهل جزیر شرناخ است که پیشتر به دلیل افشاگری درباره ماجرای پرتاب شدن دو شهروند غیر نظامی کرد از هلیکوپتر نظامی، بازداشت و محاکمه شده بود. گزارش کشته شدن معراج میراوغلو کودک 7 ساله اهل ایدیل شرناخ توسط خودروی زرهی پلیس نیز توسط دوروت نوشته و پیگیری شد. او همچنین با بسیاری از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) که پس از سی سال از زندان آزاد شده اند و همچنین بسیاری از چهره های مشهور دیگر احزاب سیاسی کرد مصاحبه کرده است.

کد خبر 27511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha