پیش بینی عضو ارشد اتحادیه میهنی درباره برنده شدن برهم صالح پس از رد صلاحیت زیباری

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی پیش بینی کرد رد صلاحیت هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق باعث افزایش شانس برهم صالح برای انتخاب مجدد به این پست می شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "احمد هرکی" در این باره گفت: احزاب کرد به ویژه اتحادیه میهنی و حزب دمکرات پس از حکم جدید دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر حذف هوشیار زیباری از گردونه رقابت ها برای ریاست جمهوری عراق با سناریوهای جدیدی مواجه خواهند بود و حکم دادگاه عالی عراق باعث افزایش شانس برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور خواهد شد.

احمد هرکی افزود: با وجود دیدارهای اخیر بین رهبران احزاب کرد، به ویژه دیدار مسعود بارزانی و بافل طالبانی، موضع سیاسی جریانات کرد، تغییری نکرده است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: در مرحله آتی، شاهد گفتگو بین همه جریانات سیاسی به ویژه نیروهای کرد با هدف تلاش برای دستیابی به راه حل هایی در زمینه انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید خواهیم بود.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق امروز یکشنبه حکم رد صلاحیت هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای پست ریاست جمهوری آن کشور را صادر و وی را از رقابت برای این پست حذف کرد.

کد خبر 27384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha