پیش بینی عضو چارچوب هماهنگی: در دو روز آتی درباره دولت جدید توافق می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو چارچوب هماهنگی جریانات شیعه عراق از تعیین تکلیف پرونده تشکیل فراکسیون اکثریت مجلس و دولت جدید این کشور طی دو روز آتی خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، علی الفتلاوی، از رهبران چارچوب هماهنگی جریانات شیعه با اشاره به موضوع تشکیل دولت جدید کشورش اظهار کرد: دو روز آتی برای مواضع احزاب سیاسی در خصوص پرونده تشکیل فراکسیون اکثریت در مجلس و دولت جدید تعیین کننده است.

الفتلاوی گفت: پس از آن مشخص خواهد شد که چه کسانی در اپوزیسیون خواهند بود و چه کسانی دولت را تشکیل می‌دهند و یا اینکه همه در تشکیل دولت مشارکت خواهند کرد.

این عضو ارشد چارچوب هماهنگی ادامه داد: گفت‌وگوهای مهمی طی ساعات آتی آغاز می‌شود و این گفت‌وگوها و مذاکرات مواضع احزاب سیاسی را مشخص خواهد کرد.

وی همچنین افزود: نتایج این گفت‌وگوها عامل تعیین‌کننده در ملحق شدن احزاب سیاسی به اپوزیسیون یا حضور در دولت جدید خواهد بود.

الفتلاوی با اشاره به موضع چارچوب هماهنگی جریانات شیعه درباره تشکیل دولت جدید عراق نیز تاکید کرد: چارچوب هماهنگی همچنان بر حضور تمامی احزاب در دولت جدید پافشاری می‌کند و در غیر این صورت تمامی احزاب تشکیل دهنده چارچوب هماهنگی به اپوزیسیون ملحق خواهند شد و به هیچ وجه در این تصمیم بازنگری نخواهد شد.

کد خبر 27353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha