عضو ارشد اتحادیه میهنی: دادگاه عالی فدرال، به نفع زیباری حکم خواهد داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان از مذاکرات بین جریانات کرد برای حل بحران ریاست جمهوری خبر داد و پیش بینی کرد دادگاه عالی فدرال حکم به بازگشت هوشیار زیباری به رقابت ها برای پست ریاست جمهوری خواهد داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "شیرزاد صمد" در این باره گفت: مشکلات بین احزاب کرد همچنان به قوت خود باقی است و پیشنهادهایی برای مذاکره مطرح است و امروز سرنوشت موضوع نامزدی هوشیار زیباری برای پست ریاست جمهوری از سوی دادگاه عالی فدرال مشخص خواهد شد.

شیرزاد صمد افزود: راه حل هایی برای حل تنش بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات پیشنهاد شده است که از آن جمله، تقسیم قدرت است و مشکلات در اقلیم کردستان نیازمند یکپارچگی بین جریانات کرد است تا پیشنهادهات مشترکی برای مذاکرات در بغداد ارائه شود.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: حزب دمکرات ریاست اقلیم کردستان را در اختیار دارد. اتحادیه میهنی نیز حق دارد برهم صالح را برای پست ریاست جمهوری نامزد نماید. ابتکار ارائه شده از سوی چارچوب هماهنگی نیز دارای نقاط مشترکی با پیشنهادات ماست که راه حل هایی را برای همگان با هدف ایجاد یک دولت میهنی ارائه می نماید.

کد خبر 27352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha