افزایش کشفیات نهاده های دامی در آذربایجان غربی/ کشف ١٣٥ تن در یک ماه!

سرویس آذربایجان غربی- در پی افزایش ٥٠ درصدی قیمت نهاده های دامی، تنها در بهمن ماه امسال ١٣٥ تن نهاده دامی قاچاق در شهرستان های آذربایجان غربی کشف و توقیف شده است.

به گزارش کردپرس، در بهمن ماه امسال ٣٠ تن ذرت قاچاق و ٦٠ تن گندم قاچاق در میاندوآب، همچنین ٣٠ تن گندم قاچاق در مهاباد کشف و توقیف شده است.

پیشتر عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با اشاره به رشد ۵۰ درصدی قیمت آزاد نهاده‌های دامی گفته بود: متاسفانه در حال حاضر دولت برای تامین ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی و واردات کالاهای اساسی به نحوی عمل می‌کند به مانند اینکه ارز دولتی حذف شده باشد.

در حال حاضر قیمت نهاده‌های دامی مانند ذرت، جو دامی و سویا رشد ٥٠ درصدی داشته درحالی که تخصیص ارز ٤٢٠٠ تومانی در سال جاری کماکان وجود دارد.

اینبار فرمانده انتظامي شهرستان بوکان از کشف ١٥ تن نهاده دامی به صورت قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و به کردپرس گفت: ارزش قانونی این محموله یک میلیارد و٢٠٠ میلیون ريال است.

سرهنگ سلمان حیدری با تاکید بر اجرای طرح مبارزه با قاچاق گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بوکان، حین کنترل خودروهای عبوری در محور بوکان به سقزبه یک دستگاه کامیون باری مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسي این کامیون موفق به کشف ١٥تن جو (نهاده دامی) به صورت قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی شدند و در این خصوص یک دستگاه کامیون توقیف و یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

کد خبر 27330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha