درهای گفتگو بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات درباره نامزدهای ریاست جمهوری، همچنان باز است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق از تلاش های حزبش در تعامل با جریانات سیاسی این کشور با هدف رأی آوردن برهم صالح برای پست ریاست جمهوری خبر داد و اعلام کرد: درهای گفتگو بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات درباره نامزدهای ریاست جمهوری، همچنان باز است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "سوزان منصور" در این باره گفت: برهم صالح تنها نامزد اتحادیه میهنی برای پست ریاست جمهوری است و هیچ گونه نامزد جایگزینی برای وی مطرح نیست و اخبار منتشره در این باره، عاری از صحت است.

سوزان منصور افزود: هیچ گونه توافق سیاسی، بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات درباره نامزدهای ریاست جمهوری وجود ندارد و راه برای گفتگو بین طرفین درباره پست ریاست جمهوری با وجود تغییر توافق بین دو حزب باز است.

عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق همچنین گفت که رهبران این حزب برای دستیابی به توافقی برای انتخاب مجدد برهم صالح برای ریاست جمهوری آن کشور، با سران سایر جریانات سیاسی گفتگو می کند.

یادآور می شود محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق روز سه شنبه از آغاز مجدد ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری عراق خبر داد. این اتفاق پس از آن روی داد که اکثر فراکسیون های مجلس عراق نشست روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کردند.

یادآور می شود 25 نامزد برای رقابت بر سر پست ریاست جمهوری عراق ثبت نام کرده بودند که از جمله آنها برهم صالح رئیس جمهور کنونی و هوشیار زیباری دایی مسعود بارزانی و عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان بودند. روز یکشنبه گذشته و تنها یک روز قبل از جلسه رأی گیری درباره نامزدهای ریاست جمهوری در مجلس عراق، دادگاه عالی فدرال آن کشور نامزدی هوشیار زیباری را به دلیل مطرح بودن اتهاماتی مبنی بر فساد در دوره مسئولیتش در وزارت دارایی و امور خارجه عراق، به تعلیق درآورد.

کد خبر 27190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha