28 پروژه در دهه فجر در سروآباد افتتاح و کلنگ زنی شد

سرویس کردستان - فرماندار شهرستان سروآباد گفت: از روز 12 بهمن ماه تا پایان دهه فجر امسال ۲۸ پروژه با اعتباری نزدیک به ۳۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، یوسف باشی شاخص برخوردار شهرستان از راه بین شهری را ۱۰۰ درصد و راه روستایی را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه فعالیت‌های عمرانی در سروآباد دشوار است.

وی با بیان اینکه پوشش برقرسانی در این شهرستان ۱۰۰ درصد و بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی ۸۶ درصد است، اظهار کرد: همچنین پوشش تلفن همراه در سروآباد ۹۷ درصد، پوشش شبکه تلویزیونی ۹۰ درصد و بهره‌مندی از اینترنت ۸۵ درصد است.

فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار سروآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، افزود: شاخص بهره‌مندی از گاز طبیعی در این شهرستان هم به ۱۰۰ درصد رسیده و تنها 3 روستای زیر ۲۰ خانوار فاقد گاز هستند که امسال کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

باشی با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی باغی شهرستان مستعد کشاورزی است، ادامه داد: سروآباد از حیث تولید محصولات کشاورزی و باغی مانند انگور، گردو، انار و انجیر رتبه‌های اول، دوم و سوم استان را دارا است و مجتمع پرورش ماهی دیوزناو نیز یکی از مراکز مهم تولید ماهیان سردآبی است.

وی ثبت جهانی اورامانات و وجود آثار تاریخی در سروآباد را از مزیت‌های گردشگری سروآباد عنوان کرد و یادآور شد: این مهم و نیز آثار طبیعی، جنگل‌های طبیعی بکر و آثار معنوی جلوه زیبایی به این شهر بخشیده و این شهر را به مقصد گردشگران داخلی و خارجی بدل کرده است.

فرماندار شهرستان سروآباد همچنین از آغاز بکار بازارچه مله خورد در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۲۱۰ نفر در این بازارچه شغل ایجاد شده و ۲۳ میلیارد تومان به حساب پنج هزار خانوار روستایی واریز شده است.

کد خبر 27145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha