عضو ارشد حزب دمکرات: کابینه کاظمی از مجلس عراق رای اعتماد می‌گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان تاکید کرد که با وجود شایعات و اعتراضات، مجلس عراق به کابینه نخست وزیر مکلف این کشور رای اعتماد خواهد داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، ماجد شنگالی، عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) امروز (دوشنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر خاطر نشان ساخت که کابینه پیشنهادی مصطفی کاظمی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق با وجود شایعات و اعتراضات مربوط به آن، از مجلس نمایندگان این کشور رای اعتماد خواهد گرفت.

این عضو ارشد ارشد حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی در پیام توییتری خود در این باره نوشت: با وجود همه انتقادات از کابینه کاظمی، شایعات و مخالفت و اعتراض این و آن، نتیجه به صورت خلاصه و مفید این است که کابینه وی در جلسه رای گیری، رای اعتماد خواهد گرفت.

این در حالی است که انتظار می رود جلسه ویژه مجلس نمایندگان عراق برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور تا پایان هفته جاری برگزار شود با این حال تاکنون ائتلاف های دولت قانون به رهبری نوری مالکی و وطنیه به رهبری ایاد علاوی از تصمیم خود برای عدم حضور در این جلسه خبر داده اند.

یادآور می شود که کاظمی به عنوان نامزد فراکسیون های پارلمانی شیعه برای تصدی منصب نخست وزیری دولت فدرال عراق، 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) به صورت رسمی از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور مامور تشکیل کابینه جدید دولت شد و بر اساس قانون اساسی نیز 30 روز (تا شنبه هفته آینده) فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 270674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha