ساماندهی مرز باشماق با جدیت دنبال می‌شود/رشد شاخص‌های توسعه کردستان اولویت دولت است

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: ساماندهی مرز رسمی باشماق به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در پایان سفر یک روزه‌ به شهرستان مریوان در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: در این سفر 2 پروژه آموزشی و درمانی و یک پروژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: در جریان این سفر از مرز بین‌المللی باشماق هم به صورت سرزده بازدید کردیم چرا که این مرز از مهمترین ظرفیت‌های استان کردستان است و ساماندهی آن جزو اولویت‌های توسعه‌ای کردستان به شمار می‌رود.

استاندار کردستن افزود: با جدیت هرچه تمامتر دنبال ساماندهی مرز باشماق هستیم چرا که از نظر میزان ترانزیت یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی کشور به شمار می رود و باید این مرز را به جایگاهی برسانیم که در شان جمهوری اسلامی ایران و استان کردستان باشد.

زار کوشا ادامه داد: در سفر آینده به شهرستان مریوان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله گردشگری ورود خواهیم کرد چرا که مریوان ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.

وی یادآور شد: منطقه آزاد بانه و مریوان نیز که در دست اقدام است و با تصویب اساسنامه آن در دولت، دفتر آن را در مریوان افتتاح خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این منطقه جزو بهترین مناطق آزاد کشور شود.

استاندار کردستان با بیان اينکه کردستان از لحاظ شاخص های توسعه‌ای نسبت به میانگین کشور عقب است، بیان کرد: برنامه کلی مدیریت اجرایی استان این است که کردستان را در شاخص‌های توسعه‌ای به میانگین کشور برسانیم.

زارعی‌کوشا گفت: مریوان ظرفیت‌های خوبی از جمله مرز، دریاچه زریوار و منطقه آزاد را دارد و در آینده بسیار نزدیک تحول خوبی را در این شهرستان رقم خواهد زد.

وی در پایان سخنان خود موضوع ارزیابی مدیران و تغییر و تحول مدیریتی در استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ما در انتخاب مدیران اصالت را بر توانمندی و شایستگی قرار داده‌ایم و با توجه به شناخت و اشراف نیروهای استان، نقطه تمرکز ما استفاده از نیروهای بومی است.

کد خبر 27008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha