هنوز بر سر کابینه دولت کاظمی توافق نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان سائرون در مجلس عراق تاکید کرد که هنوز هیچ گونه توافق سیاسی بر سر کابینه دولت نخست وزیر مکلف این کشور به دست نیامده است.

به گزارش کردپرس، غایب العمیری، عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون هم پیمانی سائرون بعد از ظهر امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام کرد که تاکنون هیچ گونه توافق سیاسی بر سر کابینه دولت مصطفی کاظمی، نخست وزیر مکلف این کشور وجود ندارد.

این نماینده هم پیمانی سائرون وابسته به جریان صدر به رهبری مقتدی صدر در این باره اظهار داشت: رایزنی و جلسات میان جریان های سیاسی و کاظمی ادامه دارد و تاکنون به توافق در رابطه با کابینه دولت نرسیده است.

این نماینده مجلس عراق در ادامه نیز تصریح کرد: برخی احزاب و جریان های سیاسی می خواهند که حق انتخاباتی خود را دریافت کنند و در کابینه دولت فدرال یا وزارتخانه های آن، نماینده داشته باشند.

العمیری در این باره افزود: برخی جریان های سیاسی به افراد نامزد شده برای کابینه دولت معترض هستند و هیچ گونه توافقی میان جریان های سیاسی و کاظمی بر سر یک کابینه دولت مشخص وجود ندارد.

این نماینده هم پیمانی سائرون در پایان نیز گفت: دلیل تاخیر در برگزاری جلسه (رای اعتماد) تاکنون این است که نخست وزیر مکلف به مرحله تکمیل کابینه خود و ارسال نامه رسمی به مجلس نمایندگان برای درخواست برگزاری جلسه رای گیری بر سر دولت نرسیده است.

یادآور می شود که به دنبال انصراف محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی از ماموریت تشکیل دولت جدید عراق، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) در یک مراسم رسمی در کاخ السلام شهر بغداد و در حضور روسای مجلس نمایندگان، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و شماری از رهبران جریان های سیاسی، کاظمی که از سوی فراکسیون های پارلمانی شیعه نامزد تصدی منصب نخست وزیری شده بود را به صورت رسمی مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال کرد.

در همین حال، بر اساس قانون اساسی عراق نیز نخست وزیر مکلف این کشور 30 روز (تا 20 اردیبهشت) فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور با نخست وزیری عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد نیز به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 270000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha