عضو ارشد حزب دمکرات: حکم دادگاه فدرال عراق موقت است و زیباری همچنان نامزد ماست

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان گفت حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر تعلیق نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری عراق، موقتی است و وی همچنان نامزد حزب مذکور برای این پست در حاکمیت فدرال است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "دلشاد شعبان" در این باره گفت: هوشیار زیباری همچنان تنها نامزد حزب دمکرات برای ریاست جمهوری است و نام هیچ نامزد دیگری برای این پست مطرح نشده است.

دلشاد شعبان افزود: اتهاماتی علیه زیباری مطرح شده است و حکم دادگاه عالی فدرال، یک اقدام موقت است و پس از اثبات برائت وی از اتهامات مذکور، اعتبار حکم مذکور نیز به پایان می رسد.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق روز یکشنبه با صدور حکمی نامزدی هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) و دایی مسعود بارزانی رهبر این حزب برای ریاست جمهوری آن کشور را به تعلیق درآورد. این حکم پس از آن صادر شد که چهار نماینده مجلس عراق علیه نامزدی زیباری برای این پست عالی حاکمیتی اقامه دعوی کردند. آنها معتقدند به دلیل مفتوح بودن پرونده زیباری در دستگاه قضایی به اتهام فساد مالی در دوره مسئولیتش در وزارتخانه های اقتصاد و امور خارجه عراق، وی شایستگی ریاست جمهوری عراق را ندارد.

کد خبر 26964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha