نامزدی اردوغان در انتخابات آتی غیرقانونی نیست

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی ضمن اعلام تداوم حمایت حزبش از اردوغان در انتخابات آتی، بحث غیر قانونی بودن نامزدی اردوغان برای انتخابات 2023 را رد کرد.

به گزارش کرپرس، دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) و شریک ائتلاف حاکم، با رد کردن اظهارات برخی رسانه های اپوزیسیون ترکیه مبنی بر غیر قانونی بودن نامزدی مجدد اردوغان برای انتخابات آتی، اعلام کرد که حکومت تمهیدات قانونی لازم را برای انتخاب مجدد اردوغان به عنوان رئیس جمهور به جا خواهد آورد.

به نوشته جمهوریت، دولت باغچه لی در نشست اعضای هیأت مرکزی و نمایندگان MHP درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده، با تأکید بر حمایت حزبش از اردوغان، گفت: «در انتخابات ژوئن 2023 آقای اردوغان با اختلاف بسیار زیادی به پیروزی جدیدی دست خواهد یافت.»

باغچه لی در پاسخ به اظهارات برخی از اشخاص و رسانه ها مبنی بر غیر قانونی بودن نامزدی اردوغان برای انتخابات آتی گفت: «این ها همه سیاه نمایی است. این ادعا که اردوغان از جهت قانونی نمی تواند دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، واقعیت ندارد. آقای اردوغان اولین رئیس جمهور سیستم دولتی ریاست جمهوری است. و هیچ مانعی برای کاندید شدن مجدد او وجود ندارد.»

رئیس ملی گرای MHP افزود: «در واقع ما تمام تلاش خود را می کنیم که تمهیدات قانونی لازم را انجام دهیم تا رئیس جمهور حداقل برای سه دوره انتخاب شود و به این مهم دست می یابیم. از این رو خیال خام به سر کسی نیافتد. نمی توانید راه را بر اردوغان ببندید.»

گفتنی است بر اساس قانون اساسی ترکیه رئیس جمهور نمی تواند برای سه دوره پی در پی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. با این حال حزب حاکم می گوید این قانون پس از همه پرسی 2017 ملغی شده است.

کد خبر 26954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha