راهپیمایی مردم در آگری در اعتراض به افزایش قیمت ها

سرویس ترکیه - هزاران نفر از مردم دوغو بایزید آگری در اعتراض به افزایش 125 درصدی قیمت برق راهپیمایی کردند.

به گزارش کردپرس، هزاران نفر از مردم دوغو بایزید آگری در کردستان ترکیه، در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت و افزایش شدید قیمت ها به خیابان ها ریختند.

به نوشته مزوپوتامیا، هزاران تن از شهروندان دوغو بایزید، در اعتراض به افزایش بی سابقه قیمت انرژی به ویژه افزایش قیمت برق، همچنین افزایش قیمت اقلام ضروری زندگی، به راهپیمایی پرداختند. راهپیمایی شهروندان دوغو بایزید از مقابل ساختمان شرکت توزیع برق ارس با شعار های «این ظلم است» و «حکومت استعفا» آغاز شد و در خیابان اینگول ادامه یافت. در پی اعتراض مردم ساختمان شرکت برق ارس توسط نیروهای پلیس ضد شورش محاصره شد.

به نوشته ایندیپندنت ترکی، دیلان درایت تاشدمیر، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در آگری، با انتشار ویدئویی از اعتراضات مردمی در دوغو بایزید نوشت: «حزب عدالت و توسعه (AKP) که به کاهش دو درصدی سهم TRT از قبوض برق افتخار می کند، قیمت برق را بین 50 تا 125 درصد افزایش داده است. معلوم است که انسان ها توان پرداخت قبوضی را که بیش از دستمزد آنها است، ندارند و شورش می کنند.»

لازم به ذکر است شهرهای مختلف ترکیه از جمله ریزه، بودروم و آنکارا در روزهای گذشته شاهد اعتراضات پراکنده مردمی به افزایش بی رویه قیمت انرژی بوده اند. همچنین شهروندان مختلف با انتشار فاکتورهای برق خود در فضای مجازی به این افزایش قیمت ها اعتراض کرده اند. بسیاری از افراد سرشناس و سلبریتی های ترکیه نیز در هفته ای که گذشت فاکتورهای برق خود را در اعتراض به افرایش شدید قیمت ها، در فضای مجازی منتشر کردند.

کد خبر 26815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha