دولت بارزانی هر روز بیش از پیش موضع متفاوت خود نسبت به PKK را به ما ثابت می کند

سرویس ترکیه - اردوغان با مقایسه موضع متفاوت HDP و دولت اقلیم کردستان، این دولت را دوست صمیمی خود خواند و گفت که خانواده بارزانی هر روز بیش از گذشته رویکرد متفاوت خود را ثابت می کنند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مقایسه رویکرد دولت اقلیم کردستان و خانواده بارزانی با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) درباره موضوع حملات ترکیه به کردستان عراق و سوریه، رابطه دولت اقلیم کردستان را با حکومت ترکیه بسیار نزدیک و صمیمی دانست و گفت که دولت اقلیم موضع متفاوت خود نسبت به حزب کارگران کردستان (PKK) را هر روز بیش از پیش اثبات می کند.

اردوغان در بازگشت از سفر خود به اوکراین در نشستی مطبوعاتی، به پرسش های خبرنگاران آناتولی و TRT پاسخ داد. او در پاسخ به پرسشی با این مضمون که ارزیابی او از واکنش های بسیار متفاوت دولت اقلیم و HDP چیست، گفت: «در حال حاضر رویکرد بارزانی ها در شمال عراق، بسیار به ما نزدیک است. رابطه آنها با ما بسیار همراهانه و حامیانه است. رویکرد دولت بارزانی نسبت به PKK نیز بسیار متفاوت است، و آنها موضوع متفاوت خود را هر روز بیشتر از گذشته ثابت می کنند.»

او با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با نچیروان بارزانی افزود: «من در دیدار با خود بارزانی، موضع متفاوت او به PKK را به ویژه حس کردم و می توان فهمید که با انتخاب رئیس جمهور، دوران جدیدی در عراق آغاز خواهد شد.»

اردوغان همچنین درباره مذاکره با دولت مرکزی عراق پیرامون انتقال گاز به ترکیه گفت: «نچیروان بارزانی در شمال عراق است، با این حال ما درباره مسائل مرکزی عراق مثل انتقال گاز نیز می توانیم با نچیروان بارزانی گفتگو کنیم و کردیم. دوستی ما با نچیروان بارزانی بسیار بسیار عمیق و گسترده است. او به ما قول داد که به محض بازگشت به عراق با دولت مرکزی و افراط ذیربط گفتگو خواهد کرد.»

گفتنی است، در این گفتگوی بلند اردوغان دست کم 5 بار نام نچیروان بارزانی را برد اما تنها یک بار از کلمه «مدیریت محلی کُرد عراق» به جای دولت اقلیم کردستان استفاده کرد. اردوغان اخیراََ در سخنان خود به هیچ وجه نامی از اقلیم کردستان نمی آورد.

همچنین لازم به ذکر است در پی حملات اخیر ارتش ترکیه به شنگال، مخمور و حسکه، HDP با انتشار بیانیه ای این حملات را محکوم کرده بود. سفر نچیروان بارزانی به آنکارا و دیدار با اردوغان باعث انتقادهای فراوان از سوی شخصیت ها و احزاب کرد شد.

کد خبر 26798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha