جزئیات حملات هوایی ترکیه به کردستان عراق و سوریه

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه با بیش از 60 هواپیمای جنگی 80 نقطه مختلف را در شنگال، مخمور و شمال و شرق سوریه بمباران کرده است.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه گزارشی از جزئیات حملات شب گذشته خود به مخمور، شنگال و شمال و شرق سوریه منتشر کرد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که حملات شب گذشته ارتش این کشور موسوم به «عقاب زمستان»، به دریک در شمال و شرق سوریه، از مرکز عملیاتی نیروی هوایی ارتش ترکیه فرماندهی شده است. فرماندهی این عملیات زیر نظر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه صورت گرفته است.

وزارت دفاع ادعا کرده است که در این عملیات نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) را، که از آنها به عنوان «تروریست» نام می برد، هدف بمباران خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، در این حملات کاراجاک (مخمور) در عمق 165 کیلومتری شمال اقلیم کردستان، شنگال در عمق 85 کیلومتری اقلیم، و دریک در عمق 9 کیلومتری شمال سوریه، بمباران شده اند. همچنین در این حملات بیش از 60 هواپیمای جنگی ترکیه و تعداد زیادی پهپاد بمب افکن، 80 هدف در سه منطقه مختلف را بمباران کرده اند.

وزارت دفاع ترکیه در اظهارتی متناقض، ادعا کرد که در حملات شب گذشته که در آن 80 هدف مختلف بمباران و منهدم شده اند، دقت شده تا جان و مال مردم غیر نظامی آسیب نبیند و آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

همچنین بر اساس ادعاهای این گزارش یک ساختمان که محل نشست نیروهای PKK بوده است نیز بمباران شده است.

هنوز از صحت و سقم تمامی جزئیات ادعا شده اطلاعی در دست نیست.

کد خبر 26683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha