حکم  لغو مصونیت قضایی 40 نماینده HDP از جمله دمیرتاش باید لغو شود

سرویس ترکیه - دادگاه حقوق بشر اروپا لغو مصونیت قضایی ۴۰ نماینده HDP از جمله صلاح الدین دمیرتاش را مغایر با حق آزادی بیان این نمایندگان دانست و خواستار لغو این احکام شد.

به گزارش کردپرس، دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) امروز اعلام کرد که حکم دادگاه ترکیه مینی بر لغو مصونیت قضایی 40 تن از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از جمله صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق این حزب، مغایر با حق آزادی بیان نمایندگان است.

ماهسونی کارامان یکی از وکلای HDP با انتشار این حکم در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: «بر اساس تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا، حکم دادگاه ترکیه در ۲۰ می ۲۰۱۶ مبنی بر لغو مصونیت قضایی نمایندگان HDP مغایر با حق آزادی بیان آنها است و این حکم باید لغو شود.»

رمضان دمیر دیگر وکیل HDP نیز در رابطه با این تصمیم گفت: «دادگاه حقوق بشر اروپا لغو مصونیت قضایی ۴۰ نماینده HDP را نقض حقوق بشر دانسته است. لغو مصونیت قضایی نمایندگان HDP نقض آشکار قانون اساسی است که اپوزیسیون نیز در آن شریک است. صلاح الدین دمیرتاش و دوستانش که بنا بر تصمیم دادگاه عالی ECHR نباید اصلا بازداشت می شدند، اکنون به مدت ۵ سال است که در زندان به سر می برند. در زندان ها باید باز شود و نمایندگان بازداشت شده باید فورا آزاد شوند.»

کد خبر 26618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha