کمک های هوایی هلال احمر کردستان فرود نیامد/مردم هورامان معترض به آمارسازی ها

سرویس کردستان – یک بارش ساده چند روز برف و به دنبال آن کمی کاهش دما و یخبندان، بحران های بسیاری را در سطح استان کردستان طی 2 هفته اخیر به وجود آورد به طوری که بعد از گذشت یک هفته از این بارش ها و پایداری شرایط جوی، هنوز هم مشکلات پیش آمده به دنبال این بارش ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس، در روزهای ابتدایی این بارش در وهله اول شهرهای استان به طور کامل با توجه به غافلگیری مدیران شهری کاملا فلج شدند و در بیشتر شهرها نه خبری از بازگشایی معابر عمومی و خیابان ها بود و نه تردد خودروهای عمومی مانند تاکسی و اتوبوس برای جابجایی مسافران و بعد از آن نیز کمبود نان به یک بحران جدید تبدیل شد.

جاده های اصلی و فرعی کردستان نیز با توجه به بارش شدید برف و کولاک، در ساعاتی کاملا مسدود شدند و پس از بازگشایی نیز به دلیل عدم پاکسازی کامل محورهال تردد در آنها با مشکل مواجه بود و جاده های روستایی نیز که داستان خود را داشتند.

در این بین برای خروج از بحران های پیش آمده نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به کمک دستگاه های خدمات رسان و اجرایی استان آمدند و تا حدودی توانستند اوضاع را به حالت عادی بازگردانند.

در کنار این دستگاه ها، جمعیت هلال احمر کردستان نیز همواره به صورت روزانه آمارهایی را از امداد و نجات در جاده های کردستان، توزیع بسته های غذایی در بین مسافران در راه مانده، اسکان مسافران و توزیع بسته های غذایی در بین روستاهایی که راه های ارتباطی آنها مسدود شده بود، منتشر می کرد.

اما ظاهرا آمارهای هلال احمر کردستان کمی دچار تناقض بوده و همین امر هم باعث شده مردم روستاهایی که هلال احمر مدعی ارسال بسته های غذایی به آنها شده، اعتراض کنند که چیزی دست آنها را نگرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هفته گذشته در مصاحبه تلویزیونی مدعی بود شد که بیش از 5 هزار بسته غذایی در روستاهای محاصره شده در برف از طریق امداد هوایی توزیع شده است.

اما اخبار رسیده به خبرنگار کرد پرس حاکی از آن است که در روز توزیع این بسته ها، 10 بسته بزرگ مواد غذایی توسط نیروهای داوطلب هلال احمر در هلیکوپتر این جمعیت بارگیری می شود و پس از چند ساعت امداد هوایی به اتمام رسیده و حدود 6 بسته از بسته های بارگیری شده مجددا تخلیه می شود.

پس از انجام این عملیات از سوی هلال احمر کردستان اعلام می شود که به 10 روستای محاصره در برف امداد هوایی شده و بسته های غذایی برای آنان ارسال شده است در حالی که 6 بسته از کمک های بارگیری شده در هلیکوپتر بازگردانده شده بود.

پس از آن نیز دوباره هلال احمر کردستان اعلام کرد که بیش از 5 هزار قوطی انواع کنسروجات در منطقه هورامان و روستاهای آن منطقه توزیع شده که همین مسئله باعث شد در خطبه های نماز جمعه گذشته، ماموستا مردوخی امام جمعه شهر اورامان تخت به این ادعا واکنش نشان دهد.

مردم منطقه هورامان مدعی هستند در این مدت از طریق امداد هوایی هیچ کمکی به آنها نشده و تنها تعدادی در حدود شاید یک هزار قوطی کنسرو ماهی و لوبیا در بین مردم برخی روستاهای منطقه توزیع شده و آمارهایی که از سوی هلال احمر کردستان اعلام شده، واقعیت ندارد.

امیدواریم نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و در صورت وقوع تخلف، با متخلفان برخورد کنند.

کد خبر 26487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha