مجلس عراق دربارە حل رقابت بر سر پست ریاست جمهوری عراق،  تصمیم می گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مهدی عبدالکریم عضو ارشد حزب دمکرات کردستان اعلام کرد در نشست آتی مجلس، هوشیار زیباری به عنوان نامزد حزب متبوعمان و برهم صالح به عنوان نامزد اتحادیه میهنی به رقابت خواهند پرداخت و نمایندگان مجلس در این باره تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، مهدی عبدالکریم افزود: ما مطمئنیم نامزد ما با وجود تبلیغات منفی و حملاتی که علیه وی از سوی برخی جریانات معلوم الحال در زمان حضور وی در وزارت دارایی رأی خواهد آورد. از جمله این جریانات چارچوب هماهنگی و سایر احزاب هستند که که آنها در آن زمان، برهم صالح را اسرائیلی، یهودی و خائن می دانستند. اما امروزه، از وی حمایت می کنند.

مهدی عبدالکریم افزود: حزب دمکرات توجهی به این اتهامات ندارد و هوشیار زیباری هیچ پرونده ای مبنی بر فساد ندارد و هیچ گونه دستوری مبنی بر منع وی از تصدی پست ریاست جمهوری عراق تا سال 2026 صادر نشده است.

یادآور می شود براساس عرف سیاسی در عراق پس از سقوط رژیم صدام، ریاست جمهوری عراق به کردها واگذار می شود و در میان کردها نیز، ریاست جمهوری عراق به اتحادیه میهنی و ریاست و نخست وزیری اقلیم کردستان به حزب دمکرات می رسیده است. اما در دوره اخیر، حزب دمکرات، ضمن اعلام مخالفت با نامزدی مجددی برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق، اقدام به نامزد کردن هوشیار زیباری عضو ارشد این حزب برای پست مذکور کرده است.

حزب دمکرات به حمایت های جریان صدر و جریانات عزم و تقدم از جریانات اهل سنت عراق برای کسب رأی لازم برای ریاست جمهوری عراق امیدوار است. این در حالی است که به نظر می رسد نمایندگان عضو فراکسیون چارچوب هماهنگی و برخی از نمایندگان مستقل از برهم صالح برای این پست حمایت می کنند.

کد خبر 26483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha